eirikoo Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Min motor gir over 300nm på hjula, fra ca 1900rpm.. Det betyr, at jeg kan med letthet kjøre forbi busser i 80km/t på 1500rpm i 5. gir, og klå integra/s2000/cosworth/supra/SRT10 osv osv når det skulle føles behov for dèt (i et litt annet girvalg selvfølgelig ;) ) Har du prøvd en vass Hondamotor? F.eks en ITR eller S2000? Jeg har kjørt/hatt mye vasse turbobiler, og ble kjempeoverrasket da jeg prøvde en ITR for første gang. Specsa er ikke så imponerende på papiret, men det drar oppsiktsvekkende bra på lavt turtall. Det eneste minuset er en liten dipp mellom ca 4500 og 6000rpm, da den ene kammen 'går tom' og den andre ikke har slått inn. Men det er smak og behag, jeg er også glad i en råsterk motor på mellomregisteret, men når man lærer seg en vass VTECmotor å kjenne er ikke det så verst heller. :) -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Har du prøvd en vass Hondamotor? F.eks en ITR eller S2000?Jeg har kjørt/hatt mye vasse turbobiler, og ble kjempeoverrasket da jeg prøvde en ITR for første gang. Specsa er ikke så imponerende på papiret, men det drar oppsiktsvekkende bra på lavt turtall. Det eneste minuset er en liten dipp mellom ca 4500 og 6000rpm, da den ene kammen 'går tom' og den andre ikke har slått inn. Men det er smak og behag, jeg er også glad i en råsterk motor på mellomregisteret, men når man lærer seg en vass VTECmotor å kjenne er ikke det så verst heller. :) Nei desverre, jeg har ikke fått gleden av å prøve noen av de to.. Hadde vært gøy forøvrig.. :) 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 http://jdmposer.com/brandontracks.wmv http://jdmposer.com/brandonf.wmv Let the movies speak.... FWD 480whp b18c1 motor med c5 topp...dvs 1,8liter volum..... jaaja er en 10 sec car det der....åja det er en Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Nei desverre, jeg har ikke fått gleden av å prøve noen av de to.. Hadde vært gøy forøvrig.. :) Du får stikke frem snuta og si hei om vi skulle være på samme treff, så kan vi sikkert ordne en copilot-tur hvertfall. :) -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 haha har lest post, vart det tyst no HAHA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zeth Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 http://jdmposer.com/brandontracks.wmv http://jdmposer.com/brandonf.wmv Let the movies speak.... FWD 480whp b18c1 motor med c5 topp...dvs 1,8l..... jaaja er en 10 sec car det der....åja det er en Civic Ola (Ja, du med Bayersk MakkWerk ) , Skulle GJERNE sett din super BMW mot denne Civicen... Tror disse filmene slår hull på det du sier om Civic og lite motorvolum -Sebastian Krogh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Ikke for å være pirkete, dette er en uhyre interessant diskusjon! så mye motorfakta tror jeg det er lenge siden jeg har fått på en gang! men hva var egentlig meningen med denne tråden øyvind? var det ikke å diskutere ytelsen på den motoren du nevnte i første post? hvordan i alle dager kom den inn på sugemotor\vtec versus....vel, større sugemotor\turbo? :D (har en følelse av at dette er et noe gjennomdiskutert tema på andre forum, rett meg om jeg tar feil) slo meg bare plutselig, beklager min innskytelse ;) ---What does this button d.....--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Syntes uansett posten var super...Thumbs up 4 øyvind.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 at motorene til honda er såå fantastisk har jo øyvind snakket side opp og side ned om ufattelig mange ganger, så dette er jo "gammelt nytt", men det jeg ikke skjønner er: hva er vitsen med å trimme disse små hissige motorene så sinnsykt mye, også putte de ned i en civic (eller en annen av disse blikkboksene til honda)? Fort rett frem går det kanskje, men jeg kan ikke begripe vitsen med å legge ned mye penger i noe sånnt. Det finnes så mange bedre utgangspungt (biler og motorer) som har mye bedre pontensiale. for de som lurer Hater jeg blandt annet civic ja :rolleyes: - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 at motorene til honda er såå fantastisk har jo øyvind snakket side opp og side ned om ufattelig mange ganger, så dette er jo "gammelt nytt", men det jeg ikke skjønner er: hva er vitsen med å trimme disse små hissige motorene så sinnsykt mye, også putte de ned i en civic (eller en annen av disse blikkboksene til honda)? Fort rett frem går det kanskje, men jeg kan ikke begripe vitsen med å legge ned mye penger i noe sånnt. Det finnes så mange bedre utgangspungt (biler og motorer) som har mye bedre pontensiale. for de som lurer Hater jeg blandt annet civic ja :rolleyes: Å hvorfor ialle dager er du på en "honda" post da og ødelegger en glimrende tråd... tør vedde på at denne tråden var ment for å glede alle honda frelste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 at motorene til honda er såå fantastisk har jo øyvind snakket side opp og side ned om ufattelig mange ganger, så dette er jo "gammelt nytt", men det jeg ikke skjønner er: hva er vitsen med å trimme disse små hissige motorene så sinnsykt mye, også putte de ned i en civic (eller en annen av disse blikkboksene til honda)? Fort rett frem går det kanskje, men jeg kan ikke begripe vitsen med å legge ned mye penger i noe sånnt. Det finnes så mange bedre utgangspungt (biler og motorer) som har mye bedre pontensiale. for de som lurer Hater jeg blandt annet civic ja :rolleyes: finn en folkevogn, cosworth ettellerannet, å kjør overladning på 1,4 bar trykk...får du 480hk på bakhjulene skal jeg spise en folkevogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 he he, regnet med at noen ville bli litt "sinna" ja. greit, skal komme meg ut av honda delen så fort jeg er ferdig å skrive. Skjønner bare ikke helt hva som er vitsen med å fortelle om hvor jevla god hondas motorer er 25 ganger i samme tråd. Når jeg leser postene til øyvind fremstår han for meg som en slags "Honda Hitler", greit nok at folk liker ditt og datt, og mener at det de er fan av er best i verden. Men det går vel an å begrense seg littegrann. Skriv en bok isteden. Tenk på sånne som meg som trykker på "Nye innlegg" og tilfeldigvis klikker på feil tråd og finner dette fanatiske honda innlegget :scared Sitt gjerne en "warning" i overskift eller noe neste gang. I'm out, god kveld sombrero - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Ola (Ja, du med Bayersk MakkWerk ) , Skulle GJERNE sett din super BMW mot denne Civicen... Tror disse filmene slår hull på det du sier om Civic og lite motorvolum -Sebastian Krogh Lær deg å lese da, før du slenger deg inn i diskusjonen..! Jeg vet godt at det finnes raske biler med små motorvolum.. Men den du viser til her, har jo DOBBELT så stor motor, enn den i topic som vi har diskutert.. Det Ryeng begynte å snakke om, er en 1,6-1,8l NA som yter 240hk.. Jeg sier kun at en slik motor blir for svak i mellomregister.. De har "kun" toppeffekt å rutte med.. Jeg vet at det er mange ekstreme overladete honda motorer ute i verden.. Å jeg kan umulig slå en bil som er over et halvt tonn lettere enn min på stripa, når effekten er lik.. Det skjønner alle! Hvorfor drar du det overhode inn i diskusjonen? Jeg vet også at Honda er en av verdens absolutt ledende motor konstruktører! Men det gjør fortsatt ikke en 1,6 liter NA sterk nok for meg :) Hårsåre folk som begynner å poppe opp her :D Ps: tenk på hvor mye hk/nm de japse gutta hadde kunne fått ut av en nsx 3.0 da, om de hadde brydd seg like mye om de som de små motorene.. Som sagt, stort volum er bare en kortere/enklere vei til suksess.. 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Skulle helst gjerne hørt lyden :D Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axe-Stro Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Mye bra lesing her. Ville hatt en blod-trimmet NA b16 maskin framfor en 3,5l ++ m turbo any day. Tenk deg litt om (Du med beemeren) før du sier at du tar alle de bilene så lett... Tenk deg at du med ditt busjett på din bil, og en s2k eller itr med samme budsjett på en b18 ell f20 suge-maskin skulle ha gått head-to-head... Du hadde sikkert tatt den på Drag'en, men på bane? Jaja, nok om det... sikkert en god bmw du har der. :) Og tro meg jeg har sett mange gode eksempler på at mindre (b18) mer eller mindre orginale maskiner i orginale biler kan greit ta en større (2,5 16v MB190) maskin på mange arenaer. Fortsatt good shit Øyvind skriver her! :) Axel S. [ ] Civic VTi 93' [ ] Accord Sport 03' [x] 200sx s14 [x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg