Gå til innhold

CD spiller

Ranger emnet

Brax

Anbefalte innlegg

Nå tenkte jeg hva som var "referansen" for bil CD spillere, det ultimate, ikke med tanke på pris. Antar du ville svart Pioneer RS D7R + DEQ P90?

Er vel ikke så stort marked for det, så jeg kan vel forstå at disse sjeldent er å finne priser på i vanlige web-shop'er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg spilleren fra McIntosh ligger i den absolutte "ekstremklassen". Prisen også, for såvidt ;)

mx406b.gif

Om du vil være litt utradisjonell kan du jo alltids kjøre harddiskavspilling fra PC med et Lynx Two lydkort. Gjør du det riktig tror jeg det ikke er en eneste spiller som holder følge. Lynx-kortet har fått strålende omtaler, og er av mange brukt som erstatning for svært dyre cd-spillere.

LynxTWO-A.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du allerede fått 2 alternativer som er helt på topp:)

forsåvidt totalt forskjellige, men jeg fortrekker ODR/p90, da du har nok muligheter der for justering, mange mener det er feil å justere seg til rett lyd, men det er så å si umulig å få det perfekt på alle punkter i en bil uten disse hjelpemidlene. tonalt sett så er det mulig men ikke plasseringsmessig..

du finner nok ikke mye av disse produktene på webshop nei:)

hvis du ønsker et spesialtilbud på ODR/P90 så si ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du allerede fått 2 alternativer som er helt på topp:)

forsåvidt totalt forskjellige, men jeg fortrekker ODR/p90, da du har nok muligheter der for justering, mange mener det er feil å justere seg til rett lyd, men det er så å si umulig å få det perfekt på alle punkter i en bil uten disse hjelpemidlene. tonalt sett så er det mulig men ikke plasseringsmessig..

du finner nok ikke mye av disse produktene på webshop nei:)

hvis du ønsker et spesialtilbud på ODR/P90 så si ifra ;)

Hvilken pris nivå ligger disse På? :)

Nytt el.brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er par spillere man kan ta med i denne kategorien, er:

Alpine F1

Clarion DRZ9255

Denon Z1

Nakamichi CD-700II

Alpinen er den klart dyreste med sin prosessor.

Clarion spilleren er på mange måter McIntosh maskinen, men med innebygget delefilter og prosessor. Desverre er ikke denne mulig å få tak i i Norge.

Denon og Nakamichi er rene cd spillere med noen supre drivverk og DA konvertere.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider