Gå til innhold

Golfen bruker ubehagelig mye bensin......

Ranger emnet

violet_ Hawk

Anbefalte innlegg

Har en Golf3 1,6 som bruker utrolig med bensin til å være en 1,6liter. Bilen bruker i overkant av 1,6l på mila, og det skal vel ikke være meningen at bilen bruker like mye bensin som motorvolumet.......dette er bittert....Noen som har noen forslag???

Jeg målte CO verdien i eksosen, og denne skal vel være på 0,04% eller noe? vel...på min viste CO verdien 12,74% bensin i eksosen....

Når bilen går på tomgang eller kjører kan man lett høre at bilen får for mye bensin, bilen kan også stoppe når den er kald eller skal starte fordi den får for mye bensin...

Jeg har sjekka tennplugger og luftfilter, alt er nylig skifta....

Noen som har vært borti dette før??

Noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette uten at det koster så altfor mye penger??

Tar gjerne imot bilder.

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Golf3 1,6 som bruker utrolig med bensin til å være en 1,6liter. Bilen bruker i overkant av 1,6l på mila, og det skal vel ikke være meningen at bilen bruker like mye bensin som motorvolumet.......dette er bittert....Noen som har noen forslag???

Jeg målte CO verdien i eksosen, og denne skal vel være på 0,04% eller noe? vel...på min viste CO verdien 12,74% bensin i eksosen....

Når bilen går på tomgang eller kjører kan man lett høre at bilen får for mye bensin, bilen kan også stoppe når den er kald eller skal starte fordi den får for mye bensin...

Jeg har sjekka tennplugger og luftfilter, alt er nylig skifta....

Noen som har vært borti dette før??

Noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette uten at det koster så altfor mye penger??

Tar gjerne imot bilder.

Jonas

Bak innsuget kan du se en ledning som kommer fra eksosmanifolden, følg denne ledningen til en kontakt på venstre side av motorrommet(sett forfra) ved torpedoveggen, ta av denne kontakten.. Hvis du ikke merker forskjell er mest sannsynlig lambda sonden din gåen, denne får du kjøpt på Biltema til 300.-

Nå skriver du ikke hvilken årsmodell du har, men hvis du har 75hk 1,6 kan du sjekke pakningen mellom spjeldhuset og innsugsmanifolden, denne kan morkne og føre til at motoren suger falskluft, spray med litt startgass.

Hvis ikke noe av dette funker anbefaler jeg deg å dra til Vw for å få lest av feilkoder..

lykke til

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider