Gå til innhold

Tips om montering av frontsett

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe meg et komponentsett av noe slag, fordi jeg syns at mellomnivået ikke kommer godt nok fram. blir en rar blanding av diskant og bass som ikke passer så veldig godt inn overalt :)

Men jeg har sjekka litt rundt dørene, og det ser svæært spinkelt ut, og jeg har allerede ødelagt et par dørtrekk på gamlegolfen. så jeg tenker å prøve noe nytt.

Å prøve å lage et sånn kickpanel på veggene i dørken. Å her kommer noen spm:

1. Går det an å bruke fks finer el lign? slik at det ikke blir så tykt.

2. Skal dette panelet være åpent eller lukket på baksiden? med tanke på q nivå og de greiene der?

3. Må disse panelene dempes på noe vis?

Kom gjerne med innspill el spm hvis dere lurer på noe.

Er helt blank når det gjelder dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg erfaring :D

Du ser jo hvor den skal plasseres i døra? er jo sånn fordypning der.

Det jeg gjorde var å ta den ringen som bruker å følge med på frontsetta og skrudde fast i døra me ca 1cm skruer. Selvfølgelig der frontsettet ska monteres :) Så stakk jeg samekniven i trekket innenfor døra og skjærte til et kryss.. + <-- denne inn i --> O der O er ringen. Og etter det tok jeg kniven etter innerkanten av ringen slik at den jobbet seg inn i trekket... Når jeg hadde gjort det nok tok jeg bare å knekte av de fire delene.. Det er nemlig bare plastikk med tynt trekk :P

Håper du skjønte :) Har du bilder av stereoen din btw? Ikke mange som bygger i 19 :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg gjorde det :) Har du dempet og lignende? hvordan tar en av dørtrekkene eller skar du bare rett av?

Skal ta bilder når jeg begynner og bygge ja. Alt er på planleggings stadiet enda.

Har skiftet suber, høytalere og forsterkere 1000ganger snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dempet ene døra for å sjekke hvor mye det hadde å si.. så har jeg følt meg lat og den andre døra er ikke dempet. Men det bør du gjøre! Dørtrekket tar du av ved å skru ut skruen ved døråpneren og rundt den lomma nederst på døra. Så er resten fast me klips og noe sikafleks liknende gørr.. Jævla seigt men bare å ta i.. Men ikke start i et hjørne da det er plastikk.. kjipt om du river av hjørnet.. :)

Ska bygge av glassfiber om jeg blir virkelig motivert en dag :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider