Excursion Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Hallo jeg har nå nettopp fjernet den bakerst lyddemperen til bilen min og erstattet den med, min egenlagde potte.... Den er vel egentlig et langt aluminimums rør som har en t=50mm Den går akkurart like langt som det lyddemperen gjorde.......... Men siden at jeg ikke ennå er en expert på dette feltet så lurte jeg på om det kunne være skadelig for motoren og ha fri eksos bakerst.... Fordi det var en venn av meg som mente at de kunne være skadelig......... Men er det egentlig det da, fordi jeg har en virkelig rå lyd nå da på bilen min Takk for alle svar som kan hjelpe meg Mhv Excursion Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Ingen problem dette....Så ikke hør på hva kompisen din sier du ;) men sugemotorer ska ha en viss motstand da... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Ingen problem dette....Så ikke hør på hva kompisen din sier du ;)men sugemotorer ska ha en viss motstand da... Den er en forgasser motor da...... Det er jo en lyddemper på den midterste deler av bilen også da......... Men har en så finn lyd nå da........... Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Forgassermotor er fortsatt en sugemotor grunnet at den suger luft selv, og ikke får det "tilført" via fks en turbo eller kompressor. Og nei, det er ikke skadelig for motoren å bytte bakpotte. Isåfall hadde det vært x antall biler i Norge som hadde hatt et stort problem :D Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Bakpotta gjør ikke noe å bytte. Den bruker som regel å være ganske lita og. Om du brukte bilen til banekjøring, hvor du virkeli brukte motoren, ville det nok ikke vært bra, pga motstand motoren skal ha. Men med norske fartsgrenser, har det nok pent lite å si, bortsett fra at mesteparten av biler uten bakpotte høres helt for jævli ut ;P Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg