Gå til innhold

Prøveskilt

Ranger emnet


olehenri

Anbefalte innlegg

Hvordan får man tak i "permanente" prøveskilt til bil? hvis dette er mulig.

 

Mener å huske at noen jeg kjenner ( huske ikke hvem) hadde et prøveskilt som han kunne bruke på hvilken bil han ville, så lenge han kjørte bilen el noe..

 

Noen som har peil?

 

Kjekt å vite hvis man skal ha inn en bil til landet i løpet av et års tid el no :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne skilt :D :D !betaler litt over 5k i året full kasko! det vil si ingen maks grense på bilens verdi! og man må betale årravgift!

 

Det man kan gjøre er å starte et enkelmans foretak og si at man driver bil verksted-bilsalg! så er d bart å søke om prøveskilt!

Men husk å skriv kjøreseddel! og ikke kjør mer enn to i bilen! Sjafør + hjelpe man :)

NB jeg har ikke prøve skilt på min bil :cool:

- 01 Evo VI Tommi Makinen Edition

x 95 Audi RS2

x 86 Audi UrQuattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne skilt :D :D !betaler litt over 5k i året full kasko! det vil si ingen maks grense på bilens verdi! og man må betale årravgift!

 

Det man kan gjøre er å starte et enkelmans foretak og si at man driver bil verksted-bilsalg! så er d bart å søke om prøveskilt!

Men husk å skriv kjøreseddel! og ikke kjør mer enn to i bilen! Sjafør + hjelpe man :)

NB jeg har ikke prøve skilt på min bil :cool:

 

 

Help me?! hehe

 

Keen på å få tatt inn en 200sx neste år.. hehe.. sitt å sikle etter noen nå, de er så rååå når de er gjennomført styla! hehe

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far min har slike skliter på sitt firma. Et konsulent firma innen oljebransjen, så det er fullt mulig å få slike, men kun på firma ikke privatperson.

Jeg har med andre ord ubegrenset tilgang på disse, hehe, sweeet.....

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far min har slike skliter på sitt firma. Et konsulent firma innen oljebransjen, så det er fullt mulig å få slike, men kun på firma ikke privatperson.

Jeg har med andre ord ubegrenset tilgang på disse, hehe, sweeet.....

 

 

Hvis man ikke vil få smekk på pung av politiet hvis man blir stanset, burde man ha fylt ut kjøreseddelen. Og hvis de kniper deg gang på gang kan det bli kjedelig hvis de mener at du ikke har grunnlag for å bruke disse. En kamerat har sånne skilter, og betaler ca 5000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har slike skilt. Betaler årsavgift samt 3000 i forsikring med full kasko (60 % bonus) , forsikringen gjelder for alle biler og verdier men har kun kasko for opptil 300000 kr. (dvs blir en bil til 400000 kr ødelagt får jeg kun dekket 300000 kr ) Bruker Gjensidige.

 

Egentlig kan alle som vil få seg årskjennemerke, bare man skriver søknaden på riktig måte. I veiledningen fra trafikkstasjonen så står det att bedrifter, lag og organisasjoner eller andre personer med skjellig grunn kan søke om å få utlevert skilt.

1.7.2.1: "årsprøvekjennemerke kan tildeles person, bedrift, firma m.v som importerer, forhandler eller reparerer kjøretøy eller som har stadig bruk for prøvekjennemerke i egen virksomhet."

 

Er heller ikke påbudt å skrive kjøreseddel for bruk av årskjennemerke.

Har hatt skiltene siden 2001 og aldri fylt ut kjøreseddel når jeg selv har brukt skiltene.

I bestemmelser om kjøretøy, vedrørende prøvekjennemerke, paragraf 1.7.2.5 ,6 og 7 står det i korte punkt att eier ikke treng å fylle ut kjøreseddel, innehaver kan utstede kjøreseddel til funksjonær i den utstrekning han finner det hensiktmessig. funksjonærer bør under kjøring med årskjennemerke erklæring for ansettelse i virksomheten...

 

Har blitt stoppet flere ganger av både politi og biltilsyn hvor de har spurt etter vognkort og kjøreseddel og vist dem reglene så har de bare latt meg kjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bonus på prøveskilt er jeg litt i tvil om :wonder det er ikke bonus ordning der jeg har den!

men pris varierer mye på hvor firma er registrert (adresse)!

fikk høre at vis jeg skule ha dem rega. i Oslo så hadde d vært 15k

Spurte forsikrings agenten min om, hvis jeg total vraka en Koenigsegg CCR :driving

så dekker dem hele summen på 7 mill pluss eller hva enn koster ! hvis jeg noen gang kom til å prøve en, men det tviler jeg på!

- 01 Evo VI Tommi Makinen Edition

x 95 Audi RS2

x 86 Audi UrQuattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår