Gå til innhold

Luftfjæring?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nabojenta kjører en 89 Chevy pick-up av ett eller annet slag. Hun har snakket om at hun har lyst til å senke den, men jeg syns ikke det er noen knallidé. Derfor foreslo jeg å montere luftfjæring i stedet (hi-jackers) så hun kan endre høyden som hun vil. Men er det noen som vet hva komplett ombyggingssett koster, og hvor man får tak i det? E-bay?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe sånt på '79 GMC pickup, men de fikk jeg med bilen og har ikke peiling på hva de kostet. Jeg tok dem av til slutt, og monterte heller helt vanlig luftfjæring. Var mye kødd med kompressoren på high jack'en. Siste settet kjøpte jeg fra Phoenix i sverige. Though, det er ti år siden nå.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe sånt på '79 GMC pickup, men de fikk jeg med bilen og har ikke peiling på hva de kostet. Jeg tok dem av til slutt, og monterte heller helt vanlig luftfjæring. Var mye kødd med kompressoren på high jack'en. Siste settet kjøpte jeg fra Phoenix i sverige. Though, det er ti år siden nå.

 

Hvor mye fikk du løftet/senket bilen med hi-jackersene og de vanlige luftfjærene? Husker du det...?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Hi-jackers de er livsfarlige og burde vært forbudt og kjøre med da de ødelegger bilens kjøregenskaper.

 

Luft fjæring er tingen og er noe helt annet. De erstatter fjærene med luft belger som på lastebil genialt og bra.

 

Kit selges av flere i Norge.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabojenta kjører en 89 Chevy pick-up av ett eller annet slag. Hun har snakket om at hun har lyst til å senke den, men jeg syns ikke det er noen knallidé. Derfor foreslo jeg å montere luftfjæring i stedet (hi-jackers) så hun kan endre høyden som hun vil. Men er det noen som vet hva komplett ombyggingssett koster, og hvor man får tak i det? E-bay?

 

Ekke tilfeldigvis en rød pickup vel? En Extended med langt plan og svart bøyle?

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke tilfeldigvis en rød pickup vel? En Extended med langt plan og svart bøyle?

 

You got it! m'm

 

Hu snakka om oppussing og greier av børsa. Men jeg er ikke enig i at sånne biler bør senkes. Syns de skal heises om noe skal gjøres jeg, så da må jo luftfjæring e.l. være tingen.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Hi-jackers de er livsfarlige og burde vært forbudt og kjøre med da de ødelegger bilens kjøregenskaper.

 

Luft fjæring er tingen og er noe helt annet. De erstatter fjærene med luft belger som på lastebil genialt og bra.

 

Kit selges av flere i Norge.

 

Era

 

Har bare erfaringer fra hi-jackers på veteran-242'n min (Volvo'n ja). Der er det bare bak, og den veier jo ikke allverden. Men det blir stivt som faen med hi-jackers da...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sleng de ned sombrero

 

Er mye tøffere å få det opp fra bakken! Er det ikke derfor man kjøper seg sånn bil da; for å se ned på andre? Dessuten kommer hun aldri opp veien her med bilen hvis hun slepper den ned.

 

71_1_b.JPG

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Da er det snakk om dama mi da! :)

Jeg har satt litt griller i hue på a serru!

Hun kjøpte forresten den bilen av meg for en tid tilbake... Jeg har jo prosjektert hele det opplegget der for a jeg... Og d hadde blitt heftig, hu må bare finne ut om hu skal ha scooter igjen eller ikke...

Hun tok med seg noen pickup-blader herfra på lørdag, så helt klart at hu er keen på å gjøre noe!

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvemonterte noen Mickey Thompson ET Street 33x18.5-15 på den bilen i helga som jeg hadde liggende, og det ble ganske kult. Bare å kappe vekk litt hjulbue og bygge et par Big Dooley hjulhus rundt de! Og legge ramma i bakken...

Og så mener jeg hu må ha en grom CBB m/presse, 4L80 kasse og en ford 9", men det er vel der økonomien skorter! ;)

 

Ingen kan komme å si at det ikke er kult lenger da!

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Da er det snakk om dama mi da! :)

Jeg har satt litt griller i hue på a serru!

Hun kjøpte forresten den bilen av meg for en tid tilbake... Jeg har jo prosjektert hele det opplegget der for a jeg... Og d hadde blitt heftig, hu må bare finne ut om hu skal ha scooter igjen eller ikke...

Hun tok med seg noen pickup-blader herfra på lørdag, så helt klart at hu er keen på å gjøre noe!

 

Ja, det er nok henne ja! Fikk høre det med en gang jeg kom hjem i kveld :)

Hun satt med det ene bladet på trappa her om dagen. Det var da hun pratet om det. Syns nå uansett at den bilen hadde blitt grom i høyden jeg da, med noen breie slåddete 33-35" hjul på.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvemonterte noen Mickey Thompson ET Street 33x18.5-15 på den bilen i helga som jeg hadde liggende, og det ble ganske kult. Bare å kappe vekk litt hjulbue og bygge et par Big Dooley hjulhus rundt de! Og legge ramma i bakken...

Og så mener jeg hu må ha en grom CBB m/presse, 4L80 kasse og en ford 9", men det er vel der økonomien skorter! ;)

 

Ingen kan komme å si at det ikke er kult lenger da!

 

Så sant så sant... Da kan jeg bare gå og hjemme bilene mine i hvert fall doh

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår