B.T.i Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Vet ikke om topicen ble helt 100%, men uansett: Rett før jul leverte jeg bilen inn til den lokale Vw-pusheren for en liten make-over.. Diverse motorpakninger ble byttet og tenningen ble justert.. Jeg har vært plaget med dårlige fester til eksosanlegget og lite arbeidslyst til å fikse det.. Før jeg sendte bilen på verkstedet hadde det ene festet på bakpotta løsnet slik at potta, eller røret fikk kontakt med bakstillingen og skapte en fin liten vibrasjonslyd, men ellers fungerte alt fint.. Etter jeg fikk bilen tilbake var fryd og gammen, helt til potta igjen falt ned fra eksosfestet :rolleyes: , da begynte bilen å gå som et dass.. Mangler absolutt alt av drag fra 1000-4000rpm og bruker ivertfall 1,5 l/m.. Jeg har ved et par anledninger fått hengt potta opp igjen, og da har alt vært normalt, men siden jeg trengte bukk/grav fikk jeg ikke gjort noe før til påsken.. Jeg tok ned bakpotta i påsken og fikk festet denne skikkelig samtidig som jeg tømte kat`en, men ingen forskjell.. Motoren oppfører seg akkurat som den skal gjøre når den er kald, altså draget fra 1000-3000rpm er der, men straks jeg får temp. så er det null drag igjen.. Så det store spørsmålet er: Hva i svarten er det som feiler motoren? angry Er det blokkering i en eksospotte elns? Bilen er da en Golf 3 92modell.. Motor 1,8 monopoint(ABS) m/Kent Gs1H kam, ellers orginal... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 er det lamda på bilen?? at kontakten til den er blitt revet av eller noe i forbindelse med at eksosen har gått ut av posisjon??? Når den ikke har kontakt med lambda så pleier bilen å pøse på med bensin Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 er det lamda på bilen?? at kontakten til den er blitt revet av eller noe i forbindelse med at eksosen har gått ut av posisjon??? Når den ikke har kontakt med lambda så pleier bilen å pøse på med bensin jepp, det er lambda ja.. Bra forslag, skal sjekke det imorgen, men det forklarer jo ikke hvorfor bilen har gått bra hver gang jeg har "ghetto-fikset" eksosen :confused: Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 jepp, det er lambda ja.. Bra forslag, skal sjekke det imorgen, men det forklarer jo ikke hvorfor bilen har gått bra hver gang jeg har "ghetto-fikset" eksosen :confused: Kan være dårlig kontakt i lambdaen som funka når du dytta den opp og ikke funka når potta hang ned? :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Kan være feil ved kaldstartføler og. kan virke slik. siden den fungerer bra når den er kald, men går dårlig når den er varm og bruker masse bensin. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Sjekket alt av ledninger idag, ingen brudd e.l. Siden jeg fortsatt ikke har tilgang på verksted, og bilen er svinlav så jekket jeg den opp og fikk "ghetto-fikset" festet til bakpotta igjen, denne gangen med litt lengre "utløpsdato", skal kjøpe ny eksos til sommeren.. Men, fortsatt er det noe som ikke stemmer helt.. Skal få tatt en diagnose hos Vw, kanskje dem får opp feilkoder.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Ok.. nå har bare problemet blitt verre egentlig.. Nå fusker bilen noe inni hælv... , spesielt hvis jeg har turtall under 2000... Har skjedd flere ganger at motoren har død helt før den plutselig har kommet med påfølgende ettertenning :rolleyes: Siden sist har jeg byttet plugger, men ingen forskjell.. Skal få byttet pluggledninger også.. Men, det jeg lurer på er: Jeg har en lambdasonde med en ledning, altså signalledning.. Jeg har en lambda med 4ledninger liggende. Så spørsmålet er: Hvordan vet jeg hvilken ledning jeg skal bruke? Kan jeg måle meg frem med multimeter eller? Såvidt jeg vet så har det aldri blitt byttet lambda på motoren så det er vel på tide... Kom med forslag her, skal være 100-110hk i motoren, føles som det er 50hk for øyeblikket :rolleyes: angry Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Tett katt!! Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Tett katt!! nope, tvert imot.. Tømte den i påska.. Tror det enten er bensinpumpa/filter eller lambda.. Skal få byttet filter på mandag, og har bestilt meg lambda.. Så skal jeg få sjekket litt angående bensinpumpa.... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 si ifra hvor det går når du har fått skiftet lambda da, tror kanskje vi har samme problem.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=74879 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Idag skulle jeg bytte pluggledninger.. Vel, dro til Mekonomen og Blixern fikset ledningene og et nytt bensinfilter til meg til kjempepris som vanlig.. Skulle så en tur på skolen for å sjekke mail osv, men underveis fusket bilen noe så jævlig at jeg svingte innom Shell og bestemte meg for å bytte ledningene der.. Jäg poppat huven og begynte å bytte en og en ledning, merket at fordelerlokket var litt løst, lente meg litt frem og så at den bakre klemma ikke var på :scared .. Jeg har ikke rørt fordeler lokket etter jeg hadde bilen på verksted for tenningsinnstilling, ergo: AMATØRENE PÅ BODØ BIL:ex_machin HAR IGJEN LAGT GULLEGGET :deng :iconsm :knob: angry Jeg byttet alle pluggledningene og festet lokket igjen på begge sider og bilen fusker ikke lengre.. Så nå skal jeg få byttet lambdaen og bensinfilteret.. Skal også få sjekket om bensinpumpa klarer å levere nok bensin... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 de klipsene kan i noen tilfeller sprette av under kjøring så ikke sikkert verkstedet la gullegget, men kan jo virke slik. Uansett er det jo noe du brude oppdaget på første dag med fusking.. Litt håpløst å feilsøke på eksosanlegget først når bilen tydligvis har et bensin/tenningsproblem.. Men bra det ordnet seg iallefall Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Litt håpløst å feilsøke på eksosanlegget først når bilen tydligvis har et bensin/tenningsproblem.. Men bra det ordnet seg iallefall Joda, skjønner hva du mener her.. Men, les første posten engang til.. Fuskingen har kommet mer og mer gradvis.. Det med eksosen har vært der lenge, uten at jeg skjønner hvorfor eksosen skal ha sammenheng med ytelse i denne sammenheng, muligens vibrasjon.. Fuskingen er som sagt borte, men bilen går som den skal, altså fortsatt noe som hindrer turtall .... Fikk et tips om at bensinpumpa eller -trykksregulatoren kan være gåen... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Fikk byttet lambda idag.. La også merke til det står en brakett festet til øvre del av eksosmanifold "festene", på denne braketten er det 2plugger.. Den ene var litt løs, og så var det kommet litt eir på polene... Så her var en av grunnene til at bilen gikk så dårlig når eksosanlegget "var nede", ble kontaktfeil elns når det vibrerte.. doh Byttet også fordelerlokk og rotor og tok meg en liten kjøretur, kjørte til Fauske faktisk.. ca. 4-5mil fra Bodø... Bensinforbruk på 12mil kjøring ble 9L.. Så da virker det som om alt er som det skal være.. Skal se ann forbruket fremover.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg