Gå til innhold

Optimal str på felger/dekk?

Ranger emnet


alexanderb

Anbefalte innlegg

Ikke sikker på om det er samme plass og lik original dekk/felg str som på 323BG . På den hadde jeg 17"med 205/40-17dekk. Dette var på en gtr med eibach senkesett.

Disse bilene er ganske stiv i utgangpunktet, og blir enda stivere med eibachsettet på. Så hadde jeg kjøpt felger nå hdde jeg nok kjøpte 16" med 215/40-16 dekk isteden. Men skal du ha bilen original ellers så hadde jeg nok gått for 17.

Men som sagt . vet ikke om det blir akkurat det samme på 323F. Vet helle rikke hvor stiv disse bilene er..

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de som klemmer 18tommere på disse også, men om det er å anbefale vet jeg ikke. Vil tro subbing er uungåelig. Kjører selv med 205/45-16 pr nå og er kjempefornøyd med det. Vær obs på innpresset når du handler felger (rundt 38 passer bra) ;)

Har 35mm senking og KYB gassdempere på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke felgstørrelsen som har noe å si.

 

ut ifra vognkortet, hvor standard dimensjon står spesifisert, kan du øke størrelsen på felgene dine.

om felgen øker, må du minske gummihøyden, for å beholde rulleomkretsen.

dette, fordi om omkretsen øker, vil bilen gå fortere selv om speedoen viser 80 kmt.

 

du har en +- 5% slingringsmonn på rulleomkretsen.

 

du ser for eks. disse hevede jeepene med noen vanvittige dekk? :)

 

de har et kit, som er godkjennt i norge, som kompanserer for de større dekkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår