Gå til innhold

Skyline

Ranger emnet


espsko

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jobber med en story og har et par spørsmål vedr Skyline som jeg håper noen her kan svare på:

 

Jeg vet at bilen ihvertfall hittil har manglet typegodkjenning i Europa, men har hørt noen rykter om at dette nå er på plass. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

Hvilke begrensninger stilles om bilen registreres på såkalt motorhistorisk grunnlag?

 

Hvor vanskelig er det eegentlig å få en Skyline på norske skilter om man bare hoster opp pengene til det?

 

Håper noen kan svare på dette, hadde hjulpet meg vanvittig.

 

Takker,

 

Espen

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.automotor.no/?m=show&id=199

 

så nå var det sagt ..

altså bare å importere en allerede regget skyline fra et europeisk land eller USA så får du den på hvite skilter i norge (utenbom england da det er et untak tydligvis)

 

altså jeg gjentar..

skal du ha en skyline .. så kjøper du en som allerede har skilter fra et EU land utenom england eller USA ...

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Jobber med en story og har et par spørsmål vedr Skyline som jeg håper noen her kan svare på:

 

Jeg vet at bilen ihvertfall hittil har manglet typegodkjenning i Europa, men har hørt noen rykter om at dette nå er på plass. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

Hvilke begrensninger stilles om bilen registreres på såkalt motorhistorisk grunnlag?

 

Hvor vanskelig er det eegentlig å få en Skyline på norske skilter om man bare hoster opp pengene til det?

 

Håper noen kan svare på dette, hadde hjulpet meg vanvittig.

 

Takker,

 

Espen

 

Hei.

 

Ingen begrensninger på historisk, utenom at den skal holdes original. Fri bruk.

 

Hoster du opp masse penger, får du skilt på alt (-ref brennpunkt, Mr. Hagen).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel diskutert heftig både opp og ned på skyline forumet....anyways, burde finne en del på d forumet...

 

Hei.

 

Det er det som er problemet. Mange har diskutert opp og ned, men de som har en Skyline har vel ikke "lagt papirene på bordet" og forklart hvordan de gjorde det. Det kan være gode grunner til det. De vil ikke at andre skal vite det, pga de vil selge deg en bil og tjene penger. Eller, det er ikke gjort på en helt stueren måte.

 

Hvis det er så enkelt at alt kan registreres som ha vært registrert i USA eller EU så blir det gøy. Da kan man plutselig bygge en twin Hayabusa motor kitcar som er enkeltgodkjent i England, og regge den i Norge. Og dette tror jeg ikke er så lett idag.

 

Ser frem til en skikkelig forklaring på Skyline og andre Jap-import godkjenninger.(-hvis den noen gang kommer, da :rolleyes: )

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Takk for alle svar hittil. Skjønner vel egentlig at det er mulig å få Skyline på skilt uten å regge den på motorhistorisk grunnlag, men at dette er såpass vanskelig at det foreløpig kun er én (?) som har gjort det i Norge..

 

Det vil vel egentlig si at situasjonen er omtrent den samme som den alltid har vært, går jeg ut fra.. :rolleyes:

 

Es.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det vil vel egentlig si at situasjonen er omtrent den samme som den alltid har vært, går jeg ut fra.. :rolleyes:

 

Es.

 

Hei.

 

Ja, situasjonen er litt "i det blå".

 

Men hvis du vil skrive om noe kontroversielt, så kan du være på sporet av noe. Kunne vært interesant å lese den artikkelen.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvis det er så enkelt at alt kan registreres som ha vært registrert i USA eller EU så blir det gøy. Da kan man plutselig bygge en twin Hayabusa motor kitcar som er enkeltgodkjent i England, og regge den i Norge. Og dette tror jeg ikke er så lett idag.

som jeg sa .. er england et unntak..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Trodde LMK godkjenning bare gjaldt enkelt-biler, og ikke serier, dvs. at man nå fritt kunne regge alle R34, etc. Husker når den andre Cosmoen kom inn. I utgangspunktet mente LMK at det var nok med den ene Cosmoen som allerede var godkjent på historisk (LMK). Men med litt masing gikk det. De var ikke akkurat noen "rice-lovers", den LMK-gjengen. :rolleyes:

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, situasjonen er litt "i det blå".

 

Men hvis du vil skrive om noe kontroversielt, så kan du være på sporet av noe. Kunne vært interesant å lese den artikkelen.

 

mvh

 

Neida, er ikke snakk om noe sånt, er mer en generell greie på Skyline i forbindelse med en annen artikkel bare. Det er jo en drømmebil for ganske mange ville jeg tro, og hvis det plutselig ble enklere å regge dem ville det jo være interessant for ganske mange. (meg selv inkludert etter å ha vært borti dem)

 

Es

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen begrensninger på historisk, utenom at den skal holdes original. Fri bruk.

 

At den må holdes original ville jeg jo kalle begrensninger da, særlig når bilen leveres med 280hk originalt, potensialet er jo rimelig mye større.. :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår