Gå til innhold

V på utgang

Ranger emnet

glx-rider

Anbefalte innlegg

Driver å sjekker litt på en pioneer spiller.

Denne skal visstnok ha 6.5 V på utgangene, så det jeg lurer på er hva det har å si for meg?

Er dette noe jeg bør stille forsterkeren etter?

Spilleren det dreier seg om er en 9600.

Mvh .

Endret av glx-rider

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo høyere signal jo bedre:) til en viss grad da, 6,5 er genialt:)

du gir forsterkeren et høyere signal som den skal forsterke, kort forklart trenger du ikke skru opp gainen for å oppnå like høyt lydniva som med en spiller med lavere signal:) du får mer guffe rett å slett:)

genial spiller forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. thank you! er kjøpt i usa , så blir sikkert hatet av mange på forumet, men noen ganger lar man lommeboka bestemme, og 3300,- inkl. frakt for en sånn spiller er ikke gærnt.. :)

Tippa kanskje at jeg skulle stille inn gainen på 6,5 på audisonen, som står på ca 4 med spilleren jeg har nå, men da er det altså det omvendte jeg skal? (senke den)

Så jeg må ennå bruke øra da og høre meg fram til en passe level?

2.0 glx,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes nok det er best å bruke ørene for å finne det rette nivået:)

Ja, men kan jo legge til at laveste spenning gainen bør stilles inn på er 6,5V.

Kan f.eks. sette den der og heller justere ned (høyere tall) gain til nivået passer deg.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kan jo legge til at laveste spenning gainen bør stilles inn på er 6,5V.

Kan f.eks. sette den der og heller justere ned (høyere tall) gain til nivået passer deg.

Mvh

Stian

så jo høyere tallet på level(gain) er jo lavere er den stilt inn på?? Spørs om ikke det er omvendt på lrx min da.. (jo høyere tall ,høyere lyd) Men vil ikke lyden bli jevlig høyt på 6,5 da?

2.0 glx,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jo høyere tallet på level(gain) er jo lavere er den stilt inn på?? Spørs om ikke det er omvendt på lrx min da.. (jo høyere tall ,høyere lyd) Men vil ikke lyden bli jevlig høyt på 6,5 da?

Spørs jo hvilket tall det egentlig er som står der, se i bruksanvisning!

Normalt sett er det slik at om du skrur med klokken skrur du opp, dvs lavere spenning inn.

Du har da vel ikke volumet på spilleren din konstant på max volum vel?? :D

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. ja vel.. Skjønner mer og mer.(skjønner ikke at jeg kan ha så j... hardt for det men..)

Men har alle forsterkere level oppgitt i V? prøvde å finne ut hva som var 6,5 istad men var ikke så veldig lett akkurat...

Bruksanvisning

Kunne dere hjelpe meg å forklare hvordan levelen er delt inn,evt. hvordan jeg bør ha den(sånn teoretisk), Hadde også vært fint om dere kunne forklart meg hva alle instillingene er til og betyr..

Takker forresten for alle svar og all hjelp jeg har fått av dere gjennom tida jeg har vært medlem.!!

alltid hyggelig å vite at det er noen med peil å spørre når man lurer på noe..!

Mvh.

Endret av glx-rider

2.0 glx,

Lenke til kommentar
Del på andre sider