Dorky Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Jeg har et problem med min E-36 318i, 92mod. Når jeg setter fra meg bilen i fri, lar den stå på tomgang med andre ord, etter at motoren har kjørt seg varm, tar det 3-4 minutter før pila for varmen i motoren stiger mot rødt. Jeg må da kjøre for at motoren skal kjøle seg ned til normalt igjen. Jeg har skifta lageret innenfor kjølevifta (vet ikke hva det heter) i fjor, så det er nytt. Kjølevifta går også rundt. Hadde et lignende problem før jeg skifta lageret, hvor motoren kokte over. Har ikke opplevd det i ettertid, men den blir som sagt varm når den står på tomgang. Hva skyldes dette? Siter 92mod 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grnjah Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Har du sjekket nivået for kjølevæske (radiatorguffe)? Ulyder fra vannpumpa? Termostat defekt, kilt seg fast i "lukket" posisjon? Kjenn på den øvre radiatorslangen -- den skal være rimelig varm hvis termostaten funker normalt.. Siter 1989 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Kan vell også vær termostaten? Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dorky Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 ja, lurte på om det kunne være termostaten. skal sjekke det iettermiddag. Skal også sjekke nivået for kjølevæske. Siter 92mod 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Test om det er føleren først. Kobl og sjekk om den gir strøm. Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dorky Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Da er nok saken løst. Det er termostaten. Etter å ha kjørt en god stund kommer det bare lunken luft ut inne i kupeen ved maks varme. Det er et tegn på termostat. Ja, takk for hjelp! :) Siter 92mod 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg