nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Noen som har testa å montere LMM på trykksiden av turboen? ex. noen med en FK/FT motor.. sånn: luftfilter - turbo - intercooler - dumpventil - LMM - gasspjeld... Edit: i teorien skal dette funke, riktignok så gjelder det kun luftmassemåler, ikke luftmengdemåler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Vil ikke dette ressultere i no hælvettes mye bensin sprut? siden trykket er så enormt? den skal vel stå i mellom IC og Turbo?? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 ikke veit jeg hvor dysene dine sitter, men jeg har da vitterlig dysene mine etter gasspjeldet og kan ikke skjønne hvordan det skal kunne sprute bensin ut av dumpventlien. tror du misforsto noe ;) tenk deg om en gang til :p orginalt sitter den mellom luftfilter og turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Altså, mere luft fører til at du må ha mer bensin? Eller har jeg misforstått hva LMM en måler? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 luftmassemåleren måler massen av luften som passerer. den gir rett måleresultat uavhengig av lufttemperatur og lufttrykk. menden av molekyler er lik både før og etter turboen, men etter turboen er konsentrasjonen høyere (høyere trykk..) poenget her er at om LMM blir montert etter dumpventilen så vil ikke LMM gi gale signaler iht. den luften som "ble borte" i dumpventilen og man vil sådan få rett bensinblanding og bedre respons etter girskift. (motoren blir ikke sur fordi den ikke får 5x for mye bensin slik den ville gjort om LMM hadde registrert luften som forsvann gjennom dumpventilen..) er litt komplisert, og dertil vanskelig å få forklart på en god måte, men det er ikke min feil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 den måler vel mengden av luft som paserer? Og etter turboen er det mere trykk og da en større mengde med luft? Og når den registrerer mere luft så må da hjernen kompansere med mere bensin? Nå er jeg ikke ekspert på detta så er muli jeg tar feil. MEn prøv og feil :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 den måler vel mengden av luft som paserer?Og etter turboen er det mere trykk og da en større mengde med luft? Og når den registrerer mere luft så må da hjernen kompansere med mere bensin? Nå er jeg ikke ekspert på detta så er muli jeg tar feil. MEn prøv og feil :) Mvh Erik Ingen ekspert jeg heller.. Men turboen lager jo ikke luft.. så kan jo ikke være mere etter turboen enn før.. Men hvordan den reagerer med trykk.. eller om det har noe å si.. aaaner jeg ikke.. Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Ingen ekspert jeg heller..Men turboen lager jo ikke luft.. så kan jo ikke være mere etter turboen enn før.. veldig greit forklart ;) det finnes to typer LMM. luftMENGDEmåler og luftMASSEmåler. luftmengdemåler er fullstendig ubrukelig bare så det er sagt. luftmassemåleren måler antallet luftmolekyler som passerer og opererer dermed uavhengig av temperatur (massen er den samme (mengdemåleren blir lurt av svært høye/lave temperaturer og kjøring i høyfjellet)) og lufttrykk. på noen biler sitter lmm etter turbo orginalt (ex. S2 mener jeg). det hele er egentlig ikke et spørsmål om det går, for det gjør det. men et spørsmål om hvor mye trykk lmm tåler (siden huset den sitter i er av plast. som er festet med 4 små skruer til plastrøret) spør om det fortsatt er noe du lurer på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.