Croacker-RX-7 Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 ok. jeg er overtrøtt. men jeg lurte på.. er det mulig å smelle på en turbo på v6'ern? ser temmelig trangt ut hvis jeg må si det selv.. dumt spm, men jeg må jo bare spørre :) Siter Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Alt går ;) Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Nå har jeg ikke noe link på dette, men jeg vet det er gjort før... hva med twinturbo? =) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Jepp, dette er fullt mulig. Men det må sveises sammen to rør fra begge sider av motoren og sammen hvor turboen blir montert. Ser dessverre ut til at man ikke får plass til twin turbo på denne godmotoren :) http://www.geocities.com/knightturbos/promaz.html Her har du en side med komplett kompressor kit & et komplett turbo kit. Tror igrunn kompressorkitet er det som er mest kurrant på 1.8 V6`n. koster iallefall nok penger. Har lest en del om dette, og det virker som man kan kjøre på ca. 0.5 bar ladetrykk på motoren uten å bytte noe på den, noe mer, så blir det visst mye jobb, og da bedre å bytte til en 2.5 KL_ZE og turbomate den :) Vil tro det uansett vil koste mye å turbokonvertere en Mx3. i tillegg til de $4000 som kitet koster. Nye bremser, ny clutch etc :) nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Croacker-RX-7 Skrevet Februar 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 konge! for overalt jeg ser, så har alle mx-3 eiere bare slengt inni klze dingsen 2.5litern med turbo eller hva det var.. har ikke hørt om noen som har prøvd å turbomate en 1.8l, men det høres best ut med kompressorkit ja! takker for infoen Nope-mx3! kjernekar! Siter Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 sleng i en gtx eller gtr motor. det er det billigste du kan gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by locos sleng i en gtx eller gtr motor. det er det billigste du kan gjøre. Det gjelder kun for 4-sylindret... På V6 utgaven han spurte om, er det nesten umulig, og vil koste ekstremt mye å få til. nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 har hørt at det ikke er så bra å turbomate ZE motoren..den har jo 200 hk orginalt og da og det skule vel holde i mx3`ern kanskje.. Skjekk ut http://www.mx6.com Der kan du få svar på ganske mye Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by mx6 har hørt at det ikke er så bra å turbomate ZE motoren..den har jo 200 hk orginalt og da og det skule vel holde i mx3`ern kanskje.. Skjekk ut http://www.mx6.com Der kan du få svar på ganske mye Går fint å turbomate kl_ze maskinen, men ikke noe særlig mer en 0.5 bar, noe mer, og man trenger en del relativt dyre deler. dyser, bensinpumpe, engine management etc. Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg