acoupe Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hei ! Jeg skulle lakke rammen rundt ved midtkonsolen der cdspiller og alt dillet der er, men når jeg sprayet på ett strøk så virket det som om lakket kokte. Det virket som at det kom luft under lakken, og lakken skrukket seg. Det er vanlig svart plastikk denne rammen er laget av, hva kan ha skjedd ? Det samme skjedde når jeg brukte plastikk primer, vanlig grunning, fargelakk OG spakel på boks altså veldig tjukk grunning. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre ? har bestilt ny ramme så jeg vil helst slippe at dette skjer igjen... alt hjelp mottas med takk ! mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hei !Jeg skulle lakke rammen rundt ved midtkonsolen der cdspiller og alt dillet der er, men når jeg sprayet på ett strøk så virket det som om lakket kokte. Det virket som at det kom luft under lakken, og lakken skrukket seg. Det er vanlig svart plastikk denne rammen er laget av, hva kan ha skjedd ? Det samme skjedde når jeg brukte plastikk primer, vanlig grunning, fargelakk OG spakel på boks altså veldig tjukk grunning. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre ? har bestilt ny ramme så jeg vil helst slippe at dette skjer igjen... alt hjelp mottas med takk ! mvh stian Vil tro det satt igjen noe fett der fra interiør-rens eller noe lignenede..Trenger ikke å kjøpe ny ramme? Fjern den kokte lakken,våtslip med 6-800 våtslipe papir og tørk godt av med m-600 siliconfjerner...Da kan du begynne på nytt igjen sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Vil tro det satt igjen noe fett der fra interiør-rens eller noe lignenede..Trennger ikke å kjøpe ny ramme? Fjern den kokte lakken,våtslip med 6-800 våtslipe papir og tørk godt av med m-600 siliconfjerner...Da kan du begynne på nytt igjen sombrero Jeg fikk omsider lakket den rammen jeg har nå, men ble så ufattelig lite fornøyd med resultatet, my riper og merker etter spakel. Den er dessuten litt herpet så det blir fint med ny alikavell:D Hva burde jeg vaske den ny rammen med da? rødsprit ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Jeg fikk omsider lakket den rammen jeg har nå, men ble så ufattelig lite fornøyd med resultatet, my riper og merker etter spakel.Den er dessuten litt herpet så det blir fint med ny alikavell:D Hva burde jeg vaske den ny rammen med da? rødsprit ? Hvis den er ruglete bør du våt slipe med 6-800 papir,vaske med siliconfjerner(rødsprit etterlater seg stoffer som lakken kan reagere på) Så plastprimer,grunning, lakk og klarlakk til slutt (Med mellom sliping for å få bort porer og ujevnheter)Da skal resultatet bli 100% Lykke til well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Tynner er også fint å vaske med, men krever litt god ventilasjon hvis du ikke har lyst på en festlig aften :p Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg