Gå til innhold

Lakken koker(?)

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg skulle lakke rammen rundt ved midtkonsolen der cdspiller og alt dillet der er, men når jeg sprayet på ett strøk så virket det som om lakket kokte.

Det virket som at det kom luft under lakken, og lakken skrukket seg.

Det er vanlig svart plastikk denne rammen er laget av, hva kan ha skjedd ?

Det samme skjedde når jeg brukte plastikk primer, vanlig grunning, fargelakk OG spakel på boks altså veldig tjukk grunning.

 

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre ? har bestilt ny ramme så jeg vil helst slippe at dette skjer igjen...

 

alt hjelp mottas med takk !

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg skulle lakke rammen rundt ved midtkonsolen der cdspiller og alt dillet der er, men når jeg sprayet på ett strøk så virket det som om lakket kokte.

Det virket som at det kom luft under lakken, og lakken skrukket seg.

Det er vanlig svart plastikk denne rammen er laget av, hva kan ha skjedd ?

Det samme skjedde når jeg brukte plastikk primer, vanlig grunning, fargelakk OG spakel på boks altså veldig tjukk grunning.

 

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre ? har bestilt ny ramme så jeg vil helst slippe at dette skjer igjen...

 

alt hjelp mottas med takk !

 

mvh stian

Vil tro det satt igjen noe fett der fra interiør-rens eller noe lignenede..Trenger ikke å kjøpe ny ramme? Fjern den kokte lakken,våtslip med 6-800 våtslipe papir og tørk godt av med m-600 siliconfjerner...Da kan du begynne på nytt igjen sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det satt igjen noe fett der fra interiør-rens eller noe lignenede..Trennger ikke å kjøpe ny ramme? Fjern den kokte lakken,våtslip med 6-800 våtslipe papir og tørk godt av med m-600 siliconfjerner...Da kan du begynne på nytt igjen sombrero

Jeg fikk omsider lakket den rammen jeg har nå, men ble så ufattelig lite fornøyd med resultatet, my riper og merker etter spakel.

Den er dessuten litt herpet så det blir fint med ny alikavell:D

 

Hva burde jeg vaske den ny rammen med da? rødsprit ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk omsider lakket den rammen jeg har nå, men ble så ufattelig lite fornøyd med resultatet, my riper og merker etter spakel.

Den er dessuten litt herpet så det blir fint med ny alikavell:D

 

Hva burde jeg vaske den ny rammen med da? rødsprit ?

 

Hvis den er ruglete bør du våt slipe med 6-800 papir,vaske med siliconfjerner(rødsprit etterlater seg stoffer som lakken kan reagere på)

Så plastprimer,grunning, lakk og klarlakk til slutt (Med mellom sliping for å få bort porer og ujevnheter)Da skal resultatet bli 100%

Lykke til well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår