Gå til innhold

Oljetempratur VW G60

Ranger emnet


Besteveskant

Anbefalte innlegg

Synes nå dette blir litt i drøyeste laget....

 

Når simringene popper pga tette oljekanaler og for høyt oljetrykk på denne motoren så tror jeg vi snakker om et scenario i etterkant av blåfrost i helvete...

 

Går an å ta det mest åpenbare først og det helt usannsynlige sist....

 

Dersom oljelampa lyser er det pga at trykksensor i toppen (over vannkoblingen) jorder. Det skal den kun gjøre dersom trykket understiger 0,25 bar eller ca 3,6psi.

 

Switchen på filterhuset trigger når du har under 1,8bar, 26psi. Da blir det hyling DERSOM instrumentet samtidig har input over 2000/2500 rpm.

 

Som regel vil det være switchene som er problemet. Disse selges som forbruksvare. Dersom du har et reelt oljetrykkproblen bør det fikses fort. Dra på verksted og mål oljetrykk (eller gjør det selv dersom du har mulighet).

 

Tror fremdeles det er snakk om lavt oljenivå....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå dette blir litt i drøyeste laget....

 

Når simringene popper pga tette oljekanaler og for høyt oljetrykk på denne motoren så tror jeg vi snakker om et scenario i etterkant av blåfrost i helvete...

 

Går an å ta det mest åpenbare først og det helt usannsynlige sist....

 

Dersom oljelampa lyser er det pga at trykksensor i toppen (over vannkoblingen) jorder. Det skal den kun gjøre dersom trykket understiger 0,25 bar eller ca 3,6psi.

 

Switchen på filterhuset trigger når du har under 1,8bar, 26psi. Da blir det hyling DERSOM instrumentet samtidig har input over 2000/2500 rpm.

 

Som regel vil det være switchene som er problemet. Disse selges som forbruksvare. Dersom du har et reelt oljetrykkproblen bør det fikses fort. Dra på verksted og mål oljetrykk (eller gjør det selv dersom du har mulighet).

 

Tror fremdeles det er snakk om lavt oljenivå....

 

 

Som jeg også skrev så er det i Verste fall simmeringene popper ut.

men det kan skje.. å jeg står per i dag på en motor overhaling på jobben på grunn av det. trenger ikke være så veldig unormale forholdt til for at dette skjer..

den mest normale årsaken til høyt trykk er: slitt oljepumpe som har gitt i fra seg spon slik at en eller flere kanaler har blitt tettet..

dette er ikke noe stort problem på g60 heldig vis (verre på 1,8t)

 

Men når jeg nevnte kaldlodding som alternaltiv så ver det rettet til "Bennybakke" som skrev: Derfor etter og ha byttet alt av følere og sjekket alle kontakter 100 ganger

Å da skal jo i teorien følerene være i orden..

 

Er fullstendig klar over at følerene pleier å ryke..

Jeg ha tross alt jobbet 3 år på merke verksted.. nesten de samme følerene som står i alle vag motorer å alle pleier å ryke før eller siden ;)

 

Vet også at jeg personlig har loddet flere instrumenter pga hyling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg også skrev så er det i Verste fall simmeringene popper ut.

men det kan skje.. å jeg står per i dag på en motor overhaling på jobben på grunn av det. trenger ikke være så veldig unormale forholdt til for at dette skjer..

den mest normale årsaken til høyt trykk er: slitt oljepumpe som har gitt i fra seg spon slik at en eller flere kanaler har blitt tettet..

dette er ikke noe stort problem på g60 heldig vis (verre på 1,8t)

 

Men når jeg nevnte kaldlodding som alternaltiv så ver det rettet til "Bennybakke" som skrev: Derfor etter og ha byttet alt av følere og sjekket alle kontakter 100 ganger

Å da skal jo i teorien følerene være i orden..

 

Er fullstendig klar over at følerene pleier å ryke..

Jeg ha tross alt jobbet 3 år på merke verksted.. nesten de samme følerene som står i alle vag motorer å alle pleier å ryke før eller siden ;)

 

Vet også at jeg personlig har loddet flere instrumenter pga hyling..

 

 

Banybakke skriver:

 

"Da olia blir varm så blir den så tynn at pumpa ikke klarer å suge den opp, før du kommer over ca 2300 omdr på . På min bil blir skrikinga oftere når det er lenge siden olie skift."

 

Buzzer trigges av 1,8bar switch i kombinasjon med rpm over 2000. Veldig enkelt....

 

Derfra til utredningen om blåste simringer og 3 år på Fjetland er en lang vei å gå... Litt for lang. Forklar hvem som helst med peiling på G60 at du er plaget med "for høyt oljetrykk" og du vil få til svar: Hahaha...

 

Er vel av forsvinnende liten betydning at jeg overhaler 3-4 G60 motorer hver mnd og at min erfaring med de karene på Fjetland er at de kan ca 2 kvakk om disse motorene.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banybakke skriver:

 

"Da olia blir varm så blir den så tynn at pumpa ikke klarer å suge den opp, før du kommer over ca 2300 omdr på . På min bil blir skrikinga oftere når det er lenge siden olie skift."

 

Buzzer trigges av 1,8bar switch i kombinasjon med rpm over 2000. Veldig enkelt....

 

Derfra til utredningen om blåste simringer og 3 år på Fjetland er en lang vei å gå... Litt for lang. Forklar hvem som helst med peiling på G60 at du er plaget med "for høyt oljetrykk" og du vil få til svar: Hahaha...

 

Er vel av forsvinnende liten betydning at jeg overhaler 3-4 G60 motorer hver mnd og at min erfaring med de karene på Fjetland er at de kan ca 2 kvakk om disse motorene.

 

Prøver en gang til!

jeg skreiv det er i verste fall svaret med gående simmer ringer var til trra som skreiv: Hvorfor det? hva er farlig med høyt oljetrykk, pumpa klarer vel ikke lage såpass høyt trykk at det skulle farlig.

Derfor forklarte jeg hva som kan skje ver høyt trykk!!

å som jeg ogås har skrevet: heldig vis er ikke dette et stort porblem på G60!

men det kan skje ved for høyt trykk fordet, viss en skulle være så uheldig å få det..

 

 

Buzzinga kan være kaldlodding i instrumentet skreiv jeg..

å viss han har byttet de følerene (bennybakke) så burde de være i orden enig?

å viss de er i orden å kontaktene er i orden..

nytter det ikke å bytte føler om å om igjenn da ligge sannnsynlig vis feilen en annen plass..

eller ikke sannsynlig vis det er en av to ting (viss trykker er ok)

Lednings brudd

eller loddinga i instumentet!

 

Hva de som jobber der kan om motorene er nå hipp som happ jeg vet det er folk som jobber der så kan 10 ganger mer en de fleste andre om motorene men det er sjeldent de som tar telefonene..

vill nå kunne påstå at med 6 år i faget så kan jeg også rimelig mye om bil motor. men å diskutere kunnskap her er av liten interesse for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver en gang til!

jeg skreiv det er i verste fall svaret med gående simmer ringer var til trra som skreiv: Hvorfor det? hva er farlig med høyt oljetrykk, pumpa klarer vel ikke lage såpass høyt trykk at det skulle farlig.

Derfor forklarte jeg hva som kan skje ver høyt trykk!!

å som jeg ogås har skrevet: heldig vis er ikke dette et stort porblem på G60!

men det kan skje ved for høyt trykk fordet, viss en skulle være så uheldig å få det..

 

 

Buzzinga kan være kaldlodding i instrumentet skreiv jeg..

å viss han har byttet de følerene (bennybakke) så burde de være i orden enig?

å viss de er i orden å kontaktene er i orden..

nytter det ikke å bytte føler om å om igjenn da ligge sannnsynlig vis feilen en annen plass..

eller ikke sannsynlig vis det er en av to ting (viss trykker er ok)

Lednings brudd

eller loddinga i instumentet!

 

Hva de som jobber der kan om motorene er nå hipp som happ jeg vet det er folk som jobber der så kan 10 ganger mer en de fleste andre om motorene men det er sjeldent de som tar telefonene..

vill nå kunne påstå at med 6 år i faget så kan jeg også rimelig mye om bil motor.

 

Hør nå her, og roe ned blodtrykket. Du skriver i første innlegget ditt at det skriker ved for høyt oljetrykk. Sitat:

 

Å faktisk blinker/lyser lampen ved lavt trykk..

og skriker ved for høyt trykk..

 

Dette er feil, uansett hvor mange år du jobber...

 

Tror fremdeles det er snakk om lavt oljenivå. Evt bruk av feil olje på sliten motor...

 

men å diskutere kunnskap her er av liten interesse for meg..

 

Denne kommentaren er vel litt selvmotsigende vel...? I beste fall... :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

 

Sync'en funker bra og går som et skudd?

 

Tar meg friheten å svarer for Geir jeg ;)

Den flytter på seg ja etter at Geir justerte tenningen noen ganger sombrero

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå her, og roe ned blodtrykket. Du skriver i første innlegget ditt at det skriker ved for høyt oljetrykk. Sitat:

 

 

 

Dette er feil, uansett hvor mange år du jobber...

 

Tror fremdeles det er snakk om lavt oljenivå. Evt bruk av feil olje på sliten motor...

 

 

 

Denne kommentaren er vel litt selvmotsigende vel...? I beste fall... :)

 

Har nå vært å pratet med verksted lederen på det lokale vag verkstedet her oppe , å han sa jeg skulle prøve å sette på orginalt olje filter da jeg ikke har brukt det.Og når jeg tenker meg om så kom problemet etter at jeg byttet olje og filter:) Men får ikke byttet det før jeg reiser til SYDEN på mandag sombrero

Oppdatering kommer doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår