Gå til innhold

Oljetempratur VW G60

Ranger emnet


Besteveskant

Anbefalte innlegg

Min ligger opp mot 115 grader ved "effektiv" kjøring.

 

 

Oljelampen lyser og det piper når du ikke har olje trykk.

 

Sjekket oljenivået i det siste ?

 

Den skriker ved lavt trykk, oftest pga lavt nivå som Sonick skriver.

 

Men hvis den skriker konstant på høyt turtall er det som regel gåen switch...

Og hvis den skriker hver gang etter 15sek etter oppstart så er ledninga hoppet av.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skriker ved lavt trykk, oftest pga lavt nivå som Sonick skriver.

 

Men hvis den skriker konstant på høyt turtall er det som regel gåen switch...

Og hvis den skriker hver gang etter 15sek etter oppstart så er ledninga hoppet av.

 

Har prøvd å kontrolere litt når den piper og sett på oljetempen samtidlig..Når den passerer 96,98 grader osv begynner lampa å blinke + at det piper i instrumentet men ikke lenge.... forrige eier nevnte noe om det men han sa det var pga vann tempen,noe som jeg ikke tror det er..Olje og filter er skiftet for litt over ei uke siden og står på max på pinnen.Den skal ikke bruke noe spes med olje, og motoren går meget pent(ingen tikking eller ulyder) Det er heller ikke den berømte rådelyden ved litt rusing eller..Har fått et tips om at det kan være instrumentpanelet som har feilen,men er ikke sikker da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vert endel ute for kaldlodding i instrument panelet

Å faktisk blinker/lyser lampen ved lavt trykk..

og skriker ved for høyt trykk..

 

Når den skriker kan du prøve å dunke litt "forsiktig" i dashbordet for å se om det forsvinner

 

Viss ikke kan det godt tenkes det er sensoren som er defekt som tidligere nevnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vert endel ute for kaldlodding i instrument panelet

Å faktisk blinker/lyser lampen ved lavt trykk..

og skriker ved for høyt trykk..

 

Når den skriker kan du prøve å dunke litt "forsiktig" i dashbordet for å se om det forsvinner

 

Viss ikke kan det godt tenkes det er sensoren som er defekt som tidligere nevnt..

 

Er det den sensoren/giveren som sitter ved oljefilter/kjøler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på en Golf G60. Skrikinga fra lampa er beskjed om for lavt olie trykk. Derfor etter og ha byttet alt av følere og sjekket alle kontakter 100 ganger så tror jeg feilen er lokalisert til slitasje i olie pumpa. Da olia blir varm så blir den så tynn at pumpa ikke klarer å suge den opp, før du kommer over ca 2300 omdr på . På min bil blir skrikinga oftere når det er lenge siden olie skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på en Golf G60. Skrikinga fra lampa er beskjed om for lavt olie trykk. Derfor etter og ha byttet alt av følere og sjekket alle kontakter 100 ganger så tror jeg feilen er lokalisert til slitasje i olie pumpa. Da olia blir varm så blir den så tynn at pumpa ikke klarer å suge den opp, før du kommer over ca 2300 omdr på . På min bil blir skrikinga oftere når det er lenge siden olie skift.

 

Eller kald lodding i Intrumentpanelet..

Det er et kjent fenoment på både golf, polo, transporter og passat..

 

Men hyling fra lampa er ikke pga for lavt olje trykk men pga for høyt olje trykk

 

et eksempel på det er prøv på en gammel golf du ikke er redd for en gang å starte den uten olje.. å da vill du finne ut at lampa kun blinker og det begynner ikke å hyle..

en annen måte å se det på er når du starter bilen blinker lampa i noen sekunder det er pga at det ikke er olje trykk i systemet de første sekundene etter oppstart...

 

Derfor

Blink/lys = Lite trykk eller lite olje om du vill..

lyd = for høyt trykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? hva er farlig med høyt oljetrykk, pumpa klarer vel ikke lage såpass høyt trykk at det skulle farlig.

 

I pumpa ligger det en overtrykks ventil som konstant slipper ut trykk

olje pumpa lager mye mer trykk en det som er i systemet..

 

viss en har for mye trykk kan en feks.

presse simmerringene ut

fortere få lekasjer i diverse pakninger osv

dette er da i verste tilfellet..

 

men det er normalt med høyt trykk når bilen feks er kald

 

men hoved årsaken til det er laget slik at det piper er pga

viss trykket blir for høyt kan det være andre årsaker til at det blir høyt

som feks tette olje

det er det som er grunnen til at det er laget varsling vet for høyt trykk...

 

å det er vell ikke vits å gå inn i detaljer på hva som skjer viss kanalene blir tette ?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så den gir såpass med trykk. Så den gir ikke noe lyd når det blir for lavt trykk, gjelder alle golf2? Hadde det probleme på en 1,6, over 2000rpm så hylte det og lampa lyste, da ble jeg fortalt at det var pga en oljebryter som skulle gi signal hvis trykket var under 1,8bar over 2000rpm.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår