70' Chevelle Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hei. Driver og setter på en Holley 5200(samme som weber 32/36) på min B230K. Det viser seg at det ikke kommer bensin etter jeg tok av den gamle solex-skiten. Det må være noe cutoff-greier her eller? Er det noen måte å bypasse dette? Kan jeg evt. hente bensin rett fra pumpa og drite i returen?(edit: jeg skal ikke bokstavelig talt drite i returen, slangen er for smal til det) Er jo noen som har dette og. Det var jo helvetes vakuumoppsett og noe elektronikk på den gamle gasseren, så regner med det er noe her som må fikses. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Ingen som har bytta gasser på 230K?? Skulle gjerne dratt på skolen i morgen se... :) Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Heh? Retur på en forgassermotor?? I såfall, drit i alt det, og røsk vekk så mange slanger som mulig. Tviler på at puslebensinpumpa i en B230K klarer å oversvømme en Holley. Det enkleste er ofte det beste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Såvidt jeg kan se er det retur ja. Men jeg fant ut av det, var noe tull med nåla/setet fra overhalings-kitet jeg brukte. Satte på den gamle igjen og da kom det bensin gitt. Fikk så start på motoren, men det må noen justeringer til. Greier ikke lavt turtall veldig bra, er vel for tynn blanding tenker jeg? Dessuten må jeg ordne noe choke-wire og luftfilter. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Vet du hva jeg må skifte i min 240 med B23A når jeg skal ha B230K ? Må jeg skifte hele bensin tanken? En kompis sa at jeg bare trenger en retur slange til bensin tanken igjen, og en ledning som skal på coilen.. Er det noe mere en det ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Det er nok endel elektronikk som må flyttes over. Du kan evt. bruke tenningsanlegget fra din B23A. Det som er med 230K er at det er litt vanskeligere å finne ut av feil på den, med all styring og vakuum. Men når ting fungerer som det skal er det en fin motor som bruker lite bensin. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 fin motor som bruker lite bensin FLÅTT !!! Min drikker suppe :) Men må jeg bytte bensin tank ? eller er det bare å legge opp en retur slange, og på bensin tanken er det et sant lite hull som den skal inn på ? Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Tror ikke du trenger retur. Du kan bare koble inn gasseren rett fra pumpa(bypasse returbeholderdingsen). Men det er mulig pumpen på K-motor har litt høyere trykk da den er beregnet på retur? I så fall kan du vel bare sette over pumpa fra din gamle motor. Tror ikke du MÅ ha retur i hvertfall. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Men returen er jo vel me på å minske bensin forbruket, at forgasseren fylles, så tar motoren det den trenger, så sender den tilbake det som er til overs elle noe ? eller vis det kommer for mye bensin inn i forgasseren så renner det ut returen å tilbake i tanken sann det ikke drar inn i motoren og blir spytta ut eksosanlegget ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.