Gå til innhold

Bensinpumpe/retur på B230K

Ranger emnet


70' Chevelle

Anbefalte innlegg

Hei. Driver og setter på en Holley 5200(samme som weber 32/36) på min B230K. Det viser seg at det ikke kommer bensin etter jeg tok av den gamle solex-skiten. Det må være noe cutoff-greier her eller? Er det noen måte å bypasse dette? Kan jeg evt. hente bensin rett fra pumpa og drite i returen?(edit: jeg skal ikke bokstavelig talt drite i returen, slangen er for smal til det) Er jo noen som har dette og. Det var jo helvetes vakuumoppsett og noe elektronikk på den gamle gasseren, så regner med det er noe her som må fikses.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se er det retur ja. Men jeg fant ut av det, var noe tull med nåla/setet fra overhalings-kitet jeg brukte. Satte på den gamle igjen og da kom det bensin gitt. Fikk så start på motoren, men det må noen justeringer til. Greier ikke lavt turtall veldig bra, er vel for tynn blanding tenker jeg? Dessuten må jeg ordne noe choke-wire og luftfilter.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg må skifte i min 240 med B23A når jeg skal ha B230K ?

 

Må jeg skifte hele bensin tanken? En kompis sa at jeg bare trenger en retur slange til bensin tanken igjen, og en ledning som skal på coilen..

 

Er det noe mere en det ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok endel elektronikk som må flyttes over. Du kan evt. bruke tenningsanlegget fra din B23A. Det som er med 230K er at det er litt vanskeligere å finne ut av feil på den, med all styring og vakuum. Men når ting fungerer som det skal er det en fin motor som bruker lite bensin.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin motor som bruker lite bensin

 

FLÅTT !!!

 

Min drikker suppe :) Men må jeg bytte bensin tank ? eller er det bare å legge opp en retur slange, og på bensin tanken er det et sant lite hull som den skal inn på ?

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger retur. Du kan bare koble inn gasseren rett fra pumpa(bypasse returbeholderdingsen). Men det er mulig pumpen på K-motor har litt høyere trykk da den er beregnet på retur? I så fall kan du vel bare sette over pumpa fra din gamle motor. Tror ikke du MÅ ha retur i hvertfall.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men returen er jo vel me på å minske bensin forbruket, at forgasseren fylles, så tar motoren det den trenger, så sender den tilbake det som er til overs elle noe ? eller vis det kommer for mye bensin inn i forgasseren så renner det ut returen å tilbake i tanken sann det ikke drar inn i motoren og blir spytta ut eksosanlegget ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår