Gå til innhold

Tips til deling

Ranger emnet

Porrchris

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en en Amega Q-Comp 4" som jeg har tenkt til å kjøre sammen med et Polk Momo 6,75 kompo sett jeg har fra før. Det jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg skal dele dette, siden jeg ikke har et et treveis filter. Har tenkt litt selv på om det går å bruke 4" og diskant på filteret som fulgte med 4" og stille fra spilleren(Alpine CDA-9835R) at den deles ved 100khz, og lar midbassen videre ned. Funker dette i det hele tatt, kom gjerne med tips til hvordan jeg kan dele dette bedre. Eller skal jeg bare kjøpe meg et treveis filter?

Takk på forhånd

06-Golf V 1,9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en en Amega Q-Comp 4" som jeg har tenkt til å kjøre sammen med et Polk Momo 6,75 kompo sett jeg har fra før. Det jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg skal dele dette, siden jeg ikke har et et treveis filter. Har tenkt litt selv på om det går å bruke 4" og diskant på filteret som fulgte med 4" og stille fra spilleren(Alpine CDA-9835R) at den deles ved 100khz, og lar midbassen videre ned. Funker dette i det hele tatt, kom gjerne med tips til hvordan jeg kan dele dette bedre. Eller skal jeg bare kjøpe meg et treveis filter?

Takk på forhånd

100khz er vel kansje litt høyt:) men 100hz funker, litt lavt men det går,jeg deler mine 4" på 100hz 18db, hvor bratt er delingen der? 12/18/24db? er det 18 eller høyere skal det funke greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ikke tenkt akkuratt det med 100khz, kan ikke så mye om deling enda, men lærer... Så da går det greit å bruke det filteret jeg har på diskant mellomtone, og delefilteret på spilleren til midbass?

hvis du ikke har egen forsterker til midbass må du ha passiver filtre, har du for eks en 4kanals til front så funker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider