Porrchris Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Har kjøpt meg en en Amega Q-Comp 4" som jeg har tenkt til å kjøre sammen med et Polk Momo 6,75 kompo sett jeg har fra før. Det jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg skal dele dette, siden jeg ikke har et et treveis filter. Har tenkt litt selv på om det går å bruke 4" og diskant på filteret som fulgte med 4" og stille fra spilleren(Alpine CDA-9835R) at den deles ved 100khz, og lar midbassen videre ned. Funker dette i det hele tatt, kom gjerne med tips til hvordan jeg kan dele dette bedre. Eller skal jeg bare kjøpe meg et treveis filter? Takk på forhånd Siter 06-Golf V 1,9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Porrchris skrev: Har kjøpt meg en en Amega Q-Comp 4" som jeg har tenkt til å kjøre sammen med et Polk Momo 6,75 kompo sett jeg har fra før. Det jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg skal dele dette, siden jeg ikke har et et treveis filter. Har tenkt litt selv på om det går å bruke 4" og diskant på filteret som fulgte med 4" og stille fra spilleren(Alpine CDA-9835R) at den deles ved 100khz, og lar midbassen videre ned. Funker dette i det hele tatt, kom gjerne med tips til hvordan jeg kan dele dette bedre. Eller skal jeg bare kjøpe meg et treveis filter?Takk på forhånd 100khz er vel kansje litt høyt:) men 100hz funker, litt lavt men det går,jeg deler mine 4" på 100hz 18db, hvor bratt er delingen der? 12/18/24db? er det 18 eller høyere skal det funke greit:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porrchris Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Ok ikke tenkt akkuratt det med 100khz, kan ikke så mye om deling enda, men lærer... Så da går det greit å bruke det filteret jeg har på diskant mellomtone, og delefilteret på spilleren til midbass? Siter 06-Golf V 1,9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Porrchris skrev: Ok ikke tenkt akkuratt det med 100khz, kan ikke så mye om deling enda, men lærer... Så da går det greit å bruke det filteret jeg har på diskant mellomtone, og delefilteret på spilleren til midbass? hvis du ikke har egen forsterker til midbass må du ha passiver filtre, har du for eks en 4kanals til front så funker det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porrchris Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Har 4 kanaler til front ja, så da bruker jeg to kanaler på diskant/mellomtone, og 2 kanaler på midabassen. Takk for hjelpen Siter 06-Golf V 1,9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 jepp, da funker det:) nedre deling på midbass må du nok dele passivt.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg