GalnemaX Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Heisann! Jeg skal nå gå til innkjøp av et frontsett til bilen min, og lurer på hvilket frontsett dere med god peiling anbefaler? Jeg tenker å bruke en 1500-2000,- på frontsettet. På forhånd takk! Andreas Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Hvor store elementer er det plass til i bilen din? jeg ville sett på JLaudio sine tr sett eller Focal 130v2 eller 165v2. disse gir meget gode resultater i forhold til pris:) har sendt deg en pm med litt info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 De orginale er 6,5", menmembran og alt er fast i festebraketten til høyttaleren. Det går ikke å skru de nye rett i døra, så det må uansett lages en festebrakett i feks mdf som bygger litt ut, det er heller ikke plass til elementer som stikker veldig dypt hvis du har interesse for å ta vinduet helt ned.. over til noe annet.. det er et helvete å legge nye kabler inn i døra via eksisterende kabelføring.. bruk de gammle hvis ikke du har veldig god tolmodighet :D Btw.. regnet med at du hadde Astra F siden du har en slik i avataren din :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 De orginale er 6,5", menmembran og alt er fast i festebraketten til høyttaleren.Det går ikke å skru de nye rett i døra, så det må uansett lages en festebrakett i feks mdf som bygger litt ut, det er heller ikke plass til elementer som stikker veldig dypt hvis du har interesse for å ta vinduet helt ned.. over til noe annet.. det er et helvete å legge nye kabler inn i døra via eksisterende kabelføring.. bruk de gammle hvis ikke du har veldig god tolmodighet :D Btw.. regnet med at du hadde Astra F siden du har en slik i avataren din :) Stemmer at det er en Astra F ja.. Jeg har målt litt, og kommet fram til at 13 cm høyttalere er det jeg har plass til. Hehe, har også funnet ut at det er et helvete å legge kabler i eksisterende kabelføring ja ;) Ga opp det for en stund siden. Men, går det ikke an å borre nye hull rett ved den ekstisterende kabelføringa og tette med sikaflex eller lignende? og hive på en krympestrømpe eller noe slikt noe? :) Takker for svar! Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Hvor store elementer er det plass til i bilen din?jeg ville sett på JLaudio sine tr sett eller Focal 130v2 eller 165v2. disse gir meget gode resultater i forhold til pris:) har sendt deg en pm med litt info. Takker for pm :) Er plass til 13 cm store elementer har jeg regnet meg fram til :) Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Takker for pm :) Er plass til 13 cm store elementer har jeg regnet meg fram til :) I min var det større høyttalere.. Har du hatt av dørtrekket og sett på de? Rart om det er brukt forskjellige høyttalere i samme bilen.. Var en 96 mod såkallt "comfort" utgave den jeg hadde da.. Hvis du ødelegger noen slike clips når du tar av dørtrekket så kjøp nye.. hvis ikke blir det bare masse skrangling.. de koster 2-4 kr hos mobile.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Stemmer at det er en Astra F ja.. Jeg har målt litt, og kommet fram til at 13 cm høyttalere er det jeg har plass til. Hehe, har også funnet ut at det er et helvete å legge kabler i eksisterende kabelføring ja ;) Ga opp det for en stund siden. Men, går det ikke an å borre nye hull rett ved den ekstisterende kabelføringa og tette med sikaflex eller lignende? og hive på en krympestrømpe eller noe slikt noe? :) Takker for svar! Sikkert noenlunde samme gjennomføringen som er på Golf'en min... Jeg borret bare hull og la ledningen gjennom. Men måtte ta det manuelt foran siden jeg ikke kom til med borremaskin, så det tok en stund. Funker fint å smelte seg gjennom med f.eks. en loddebolt ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sævik Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Det er 6,5" i den bilen. Jeg kan levere høytalerbaffel i plast som gjør det raskt og enkelt og montere 6,5". Da blir de originale 3 skruehullene i døren brukt som feste.. Ringene koster 190,- for et par.Da slipper du å lage i tre. Kompleterer du det med et godt komposett fra Focal får du meget god lyd i de dørene der:) Siter Mvh Frode Sævik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg