Radial Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 fyll opp eksos annleget ditt med diesle og kjør den god og varm:) og vis det røyker litt e det helt normalt! vis du greier det kan du prøve å få ettertenning så det smeller godt bak, og vis det da kommer masse svart røyk bak deg, gjør du det helt til soten e vekke:) lukke til! ????? Er du gal! =O Hadde IKKE vært katalysator på bilen hadde jeg skjønnt deg, men catalysatoren vil absorbere dieselen, myke opp innholdet i cat'en, og når smellet kommer, går hele dritten til helvete. Da løsner materialet fra veggene, og du får såkalt "ødelagt" katalysator, som spytter "kuler og biter". (Deler som løsner fra den vibrerende innmaten) Men, ellers var det en god løsning! ;) Funker godt på gamle golfer...har prøvd selv ;) (Selv om det gikk hull på bakpotta fra biltema da :rolleyes: ) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Kort kommentar til en som sa at alle biler soter : feil. Min gamle Mazda går så å si sotfritt. Merket en dag at den hadde sotet litt, åpnet panseret og merket at ene pluggledningen beveget seg vel mye - grunnet kontaktfeil, dvs brudd. Byttet ledningene og sotingen forduftet. Så som Radial sier, om bilen har lambada, injeksjån og katte så er ikke sot av nødvendighet ;) Du har skjønnt det! ;) Har funnet ut at luftmengde-måleren min tross alt har gått 302000 nå.... og om denne leser av feil luft, så sprøytes også feil mengde bensin inn i forbrennings-kammeret, som igjen vil føre til en "rik" blanding. Typiske symptomer for "rik" blanding er blandt annet sot. Man ser det utrolig godt på biler med Manuell-choke. Prøv å starte med eksosen stående mot feks ei snøfond, sett choke, og pump litt på gassen når bilen går...Bilen legger igjen et sort sotlag i Snøfonna! ;) Noen som støtter Teorien min? Skal prøve med "far" sin luftmengde-måler ganske snart, må bare bytte topp-pakning=P fått utvendig olje og vann-lekasje på denne "haugen" av en motor nå :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 ?????Er du gal! =O Hadde IKKE vært katalysator på bilen hadde jeg skjønnt deg, men catalysatoren vil absorbere dieselen, myke opp innholdet i cat'en, og når smellet kommer, går hele dritten til helvete. Da løsner materialet fra veggene, og du får såkalt "ødelagt" katalysator, som spytter "kuler og biter". (Deler som løsner fra den vibrerende innmaten) Men, ellers var det en god løsning! ;) Funker godt på gamle golfer...har prøvd selv ;) (Selv om det gikk hull på bakpotta fra biltema da :rolleyes: ) hehe, det var no egentlig en spøk, men men :rolleyes: Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 hehe, det var no egentlig en spøk, men men :rolleyes: *ler* Sorry, hehe, trudde du mente alvor :D :roll: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.