Gå til innhold

6" spole :)

Ranger emnet

Blend_2097

Anbefalte innlegg

Var innom Frode idag, han rep høytalere. Der fikk jeg øye på en sub jeg aldri har sett maken til før. Den hadde 6" spole og var ikke større enn 12". Total dybde lå på ca 7-10cm og veide noe sinnsykt. Membranet er helt flatt med bi-kube lignende mønster og opphenget var smalt(ikke fat boy-oppheng).

Phase Linear het den, var vist meeget dyr og spesiel. Eneste negative var at den var sprengt og det er ikke mulig å oppdrive rep kit til den. Eier har ikke kontaktet Frode på 4mnd, så nå går den snart i bosset. Triste greier. Lurer på om jeg bare skal kjøpe den for å ha den, er noe av det sprøeste jeg har sett:)

Noen som har peiling på hvilken sub det er snakk om og/eller har en link til produktet??

Frode vil ha 1400,- for den, pga arbeidet som er lagt i. Han har hatt noen laaange netter i håp om å finne spole til den. Er vel ikke noen som har en slik liggende:P

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blend_2097

Var innom Frode idag, han rep høytalere. Der fikk jeg øye på en sub jeg aldri har sett maken til før. Den hadde 6" spole og var ikke større enn 12". Total dybde lå på ca 7-10cm og veide noe sinnsykt. Membranet er helt flatt med bi-kube lignende mønster og opphenget var smalt(ikke fat boy-oppheng).

Phase Linear het den, var vist meeget dyr og spesiel. Eneste negative var at den var sprengt og det er ikke mulig å oppdrive rep kit til den. Eier har ikke kontaktet Frode på 4mnd, så nå går den snart i bosset. Triste greier. Lurer på om jeg bare skal kjøpe den for å ha den, er noe av det sprøeste jeg har sett:)

Noen som har peiling på hvilken sub det er snakk om og/eller har en link til produktet??

Frode vil ha 1400,- for den, pga arbeidet som er lagt i. Han har hatt noen laaange netter i håp om å finne spole til den. Er vel ikke noen som har en slik liggende:P

Subben du snakker om er Aliante. Info finner du her

Fikk mye fin omtale tidligere, men har alt for høy bevegelig masse etter min smak.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få tak i disse i Norge? Fins det en leverandør? Såfall hvem og hvor. Er int i rep-kit...

Si vidt jeg vet finnes det ikke noen leverandør i Norge. Er vel en stund siden dem var representert her til lands.

Vi vurderte merket, men fant det mindre interessant.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare spolen som tiltalte meg. Har aldri sett en så vanvittig sak på en lite 12". Hadde ikke med dig-cam, ellers hadde jeg lagt ut bilder.

Den store spolen er ikke udelt positivt. Den bidrar også til den vanvittig høye bevegelige massen dette elementet har. Veldig ofte blir store spoler et markedsførings jippo som egentlig ikke har noe for seg lydmessig. Eneste det kan hjelpe for, er høyere termisk og mekanisk belastingstålighet.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider