Gå til innhold

Initial D - infotopic

Ranger emnet

70c

Anbefalte innlegg

Jeg har sett det er noen poster og topicer som involverer Initial D-serien, men har lyst å få litt oversikt over ting. Jeg har blitt bitt av basillen, og har lastet ned de 10 Fourth Stage-episodene. Dette er en veldig interessant, spennende og lærerik serie jeg ønsker å vite mer om.

Derfor har jeg lyst at alle som har noe å bidra med, kan poste linker til f.eks. butikker/nettsjapper der man kan kjøpe Initial D-videoer/effekter til en overkommelig pris. Jeg har sett litt sinne på nett over DVD-forlaget (?) Tokyopop, som distribuerer DVDer via det amerikanske markedet om jeg ikke tar feil. Hva går egentlig denne debatten ut på?

Fikk med meg det var noe med battle vol. 9 og tekster/dubbing/musikk som var redigert til noe annerledes enn originalstoffet. Jeg vil for all del ikke ha en amerikanifisert animeserie som eneste alternativ.

I dag kjøpte jeg tre Initial D manga-bøker, henholdsvis vol. 2, vol.3 og vol.5. Disse kjøpte jeg på butikken Avalon i Bergen, som også har en nettside: Avalon

I selve butikken så jeg de kun hadde to DVDer, fra Tokyopop. Det var vol.1 og vol.7 om jeg ikke husker helt feil. Vol.1 var priset til 450,- ,noe jeg syntes var ganske så dyrt, så jeg kjøpte bøkene til 100,- pr. stk. i stedet. Det er foreløpig den eneste norske butikken jeg vet om som selger manga/anime Initial D, så kom gjerne med tips/linker etc.

Her er bøkene, og en bunke egenlagede DVD-cover til privat bruk:

initial_d.jpg

Håper på mer nyttig og utfyllende informasjon fra dem som har roen på dette, ser frem til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å lese på vol.2 boken i går, og noterte meg noen ting:

- Noen som vet hvorfor det er bilde av nålen i AE86en som bånner på 8000rpm, mens en av episodene i Fourth Stage informerer om at maksen er 11000 rpm. Har de trimmet den underveis eller?

- Hvorfor kaller boken Takumi for Tak? Gjør de dette originalt eller? Det samme gjelder Ryousuke, som har blitt til Ry. Er Cole et japansk navn?

- Hva er det med forkortelse av navnet Keisuke Takahashi, der han i stedet blir kalt K.T.? I profilen står det at han heter K.T. Takahashi. Blir dette det samme som Keisuke Takahashi Takahashi eller?

- I boken heter bensinstasjonen Esso, mens i Fourth Stage heter den GS. Uniformene ser ut til å være de samme. Why? Og jobber Takumi på bensinstasjonen?

- I en helside der Cole Iketani står med bilen sin står det at han har en Silvia s14. Han har en s13...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by 70c

Begynte å lese på vol.2 boken i går, og noterte meg noen ting:

- Noen som vet hvorfor det er bilde av nålen i AE86en som bånner på 8000rpm, mens en av episodene i Fourth Stage informerer om at maksen er 11000 rpm. Har de trimmet den underveis eller?

Det har nok skjedd ting med denne bilen fra starten av ja. Vil ikke lage noen spoilers her da du heller bør få med deg hele serien.

- Hvorfor kaller boken Takumi for Tak? Gjør de dette originalt eller? Det samme gjelder Ryousuke, som har blitt til Ry. Er Cole et japansk navn?

Dette med disse navnene er vel pga tokyopop(sp?) som har skrevet om navn og slikt hvis jeg ikke tar helt feil for det amerikanske folket. Aldri lest eller sett tokyopop versjon så vet ikke helt sjøl hva som er forskjellen.

- I boken heter bensinstasjonen Esso, mens i Fourth Stage heter den GS. Uniformene ser ut til å være de samme. Why? Og jobber Takumi på bensinstasjonen?

Esso og GS er nok bare forskjellen på anime og manga tror jeg. Og ja han jobbet der før Stage 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall alt liggende på disk.. First, second, third og fourth stage..

man finner jo alltids en torrent.

og nei, cole er ikke et japansk navn,. skjønner ikke hvorfor de forandrer sånn.. irriterende..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by audifanatic

Har du sjekket hos trykk på meg

der selger de filmene for 150kr stykket og 600kr for season one.

Hva inneholder den season one-pakken? Det står at den siste dvden, vol. 10, kommer ut seinere i år. Er ikke denne inkludert i pakken? Jeg har lyst å bestille noe derfra, men var ikke helt sikker på betalingsmetoden. Har de ikke postoppkrav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bedere og laste den filmene?? og ja har hørt med en kompis av meg bilen blir trimmet utover i episodene... leste ut 1 og 2 i helga så få dra inn på outland og kjøpe flere koster jo bare 99kr så er jo ikke så dyrt.....står det ikke i vol1 hva folka heter men i de første sidene i vol2 står det navn.... og synes selv at det er litt drit me de navnene men kommer seg vel... hadde akkurat tenkt og spørre noen om de leste detta da jeg så tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by 70c

Hva inneholder den season one-pakken? Det står at den siste dvden, vol. 10, kommer ut seinere i år. Er ikke denne inkludert i pakken? Jeg har lyst å bestille noe derfra, men var ikke helt sikker på betalingsmetoden. Har de ikke postoppkrav?

Siden du fortsatt spør, går jeg ut fra at du ikke gadd å lese de tre trådene teknomage linket til... Derfor kan jeg like godt poste litt av innholdet her:

Først: Seson four, eller Stage4 som den egentlig heter er ikke ferdig laget ennå... Totalt er den på 12 episoder. Den vil bli gitt ut på dvd når de er erdig å gi ut Stage 1, 2, og 3! De driver nemlig og tekster de eldre episodene ennå.

Så til litt historie:

Initial D kom som en filler i 1996, i et ukentlig mangablad i japan (husker ikke hvilket). Den ble raskt populær, og kom som anime i 1998. Til å begynne med var det bare planlagt en sesong, derfor er hendelsene i sesong en i en litt annen rekkefølge enn bøkene.

bok 29 er kommet ut i japan, og serien kommer ut en gang i uken.

Filmene er kommet litt inn i bok 24 (sesong 4 kommer ut i fansubbet utgave 2 episoder, annenhver måned)

Bøkene koster 99 på Gledeshuset i tønsberg, hvor jeg kjøper dem. Tokyopop har til når til og med bok 15 til salgs i norge.

For de som ikke takler tokyopop bøkene blir serien scannet av inane:

http://www.inanemanga.com

Inane's arbeider er å få på http fra:

http://www.directmanga.com

http://idforums.net/index.php?showtopic=6093 (hele album. Opp til 25.)

Eppisodeoversikt: (rekkefølge)

Sesong en: 26 episoder

Første "ekstra stage" (med mako & saiuki)

Second stage: 13 episoder

Third stage: en film på 1t 44min

Battle stage; en oppsummeringseppisode, med alle racene på ca 45 min- egentlig ikke noe å ha, mend mindre man er helt idiot (som meg)

Third Stage ender ved bok 17, for de som trenger å vite det.

Fourth Stage starter midt i bok 17, og ender i bok 25. er 12 episoder, og er snart ferdig.

For de som liker initial d, kan jeg også anbefale Over Rev (manga)

scannes av Mangacity:

http://www.mangacity.net & http-download på http://216.166.45.215/Manga/

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidracer: Jeg har lest i trådene, men du så vel ikke hva jeg spurte om. I og med at det stod en fremtidig dato på den siste dvden i sesong 1, altså dvd vol.10, hva inneholder samlepakken season 1? Hvis den inneholder alle sammen, hvorfor blir den siste individuelle dvden utgitt senere i år? Har de dvder fra Tokyopop i den sjappen du kjøper bøkene? Hos Avalon i Bergen så jeg en prislapp på vol.1 som sa 450 kr. Det er jo svindyrt om man kan få hele sesongen til rundt 600 kr fra nett.

Jeg har forresten 10 av episodene fra sesong 4 + battle stage på maskinen, og de er grisebra. Det er litt kjipt å ha ukronologiske bøker, da man ikke klarer å vente med å lese dem. Men jeg kan jo alltids lese dem på nytt når fill-insene kommer på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by 70c

Skidracer: Jeg har lest i trådene, men du så vel ikke hva jeg spurte om. I og med at det stod en fremtidig dato på den siste dvden i sesong 1, altså dvd vol.10, hva inneholder samlepakken season 1? Hvis den inneholder alle sammen, hvorfor blir den siste individuelle dvden utgitt senere i år? Har de dvder fra Tokyopop i den sjappen du kjøper bøkene? Hos Avalon i Bergen så jeg en prislapp på vol.1 som sa 450 kr. Det er jo svindyrt om man kan få hele sesongen til rundt 600 kr fra nett.

Jeg har forresten 10 av episodene fra sesong 4 + battle stage på maskinen, og de er grisebra. Det er litt kjipt å ha ukronologiske bøker, da man ikke klarer å vente med å lese dem. Men jeg kan jo alltids lese dem på nytt når fill-insene kommer på plass.

Tokyopop har iikke gitt ut noen samlepakke, så det er nok en kinesisk /taiwansk pirat... Tokyopop er nemlig i gang med oversettelser av hele serien, men er ikke kommet lengere en til slutten av sesong en... Men.. Hvorfor er det 10 dvd'er? Tokyopop har 3 episoder per dvd, og sesong en er 26 episoder... Sikker på du ikke har sett noe pirat greier? En ekte samlepakke skal inneholde hele sesong 1. Gjør den ikke det, er det noe rart. Kan det være Extra stage er med i samlingen?

Jeg får kjøpt Tokyopop dvd'er på Gledeshuset. Han samarbeider med avalon i oslo (mener jeg å huske), så de har det samme. Har selv kjøpt de 15 første bøkene, da det er så mange som er kommet til norge. Har også de første 4 dvd'ene. men det er kommet flere.. Jeg har bare ikke hatt råd ennå... Dvd'ene fra tokyopop koster ca 200 per stk.

De ekte japanske dvd'ene har bare to episoder per dvd. De som har mer en tre er derfor ikke ekte... Med unntak av noen lisensierte kinesiske utgiveler, som vistnok også kommer med engelsk oversettelse! Men hvor disse er å få tak i vet jeg ikke....

Håper dete hjalp:)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...