Gå til innhold

2 eller 4 kanaler?

Ranger emnet

-=turbokalle=-

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny forsterker til fronthøyttalerne. Har et 6.5" kompsett fra toppserien til peerless. Bruker en pioneer forsterker nå, men skal ha en ny, da denne ikke er min.

Skal ha dynabel, men skal jeg gå for 2 eller 4-kanalern?

Hvis jeg kjøper 4-kanalern, skal jeg bruke 2 av kanalene til kompsettet og gi blaffen i de andre, eller skal jeg brokoble? Og hvordan blir dette i forhold til 2-kanalern?

Frontsettet: http://www.mamut.com/dynabel/subdet267.htm

Forsterkerne: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/1/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=18&gid=21

Mvh. Roger

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da blir det nok 4-kanalern. Men åssen funker det å brokoble den da? Høytalerne tåler 150W RMS og forsterkeren gir 2x250W RMS (4x80W ikke brokobla). Skal jo liksom ikke spille full guffe hele tida, så det bør vel gå bra det?

Men er det noen som vet om det er stor lydmessig forskjell mellom de 2 forsterkerne?

Mvh. Roger

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med god samvittighet brokopple forsterkeren din til 2 x 250 watt (eller hva det måtte bli)

Ikke heng deg opp i WATT!!!

Det er musikk det er snakk om. Liker du lyden og høres musikken bra ut i ditt system så er du i mål. Skulle det begynne å låte anstrengt og bassen lager tvilsomme lyder i høyttalerne dine så skru ned volumet en liten bit.

Så lenge du styrer lystene dine og holder litt kontroll på lyden/ulyden når du spiller høyt så er det ingen fare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forsåvidt et idiotisk spørsmål, som jeg egentlig viste svaret på fra før.

Effekt er ikke alt nei, fullt klar over det. Virka kanskje sånn på spørsmålet, men..:)

Da blir det 4-kanalern. Littegrann billigere og den..

Mvh. Roger

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eltek fikk ikke inn de nye modellene før lang utti mars så jeg bestilte bare fjorårsmodellen av 4kanaleren jeg. Hadde mest lyst på den nye, men har ikke tid til å vente. Nedsatt pris på den gamle.

Noen som vet om andre som selger dynabel? Kanskje hadde gått ann å fått tak i billigere. Må gi 1798kr for den på eltek.

Mvh. Roger

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider