Mazter Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Vurderer å bygge om motoren min til en turbo (er altså opprinnelig ikke en turbo:P). Noen som vet hva som må til for å få det godkjent? Takker Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 forskjell fra bil til bil, så hvordan bil har du? :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazter Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Har en Mazda 323f 1,8L 96 modell. Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Er vel best for deg å kjøpe en av Mazda's egne turbo motorer da. Jeg vet ikke hvilken, men det veit sikkert noen andre her på forumet. Dyrt å bygge fra sugemotor til turbo.... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 håhååhå du får tyna endel HK ut av den og masse billig iinnmat, spør HF som har mx5'en HF-mx5 er nicket kanskje? søk. han har samme motor som deg i en mx5 med snurre. billig å turbokonvertere da den har mye av samme delene som mazda sine turbomotorer om jeg forstod han riktig. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Bruk motor fra 323 GTR (185 hk) eller 323 GTX (ca 160 hk). Skal være overkommelig å sette inn, men det spørs om du får det godkjent. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by TP Racing Bruk motor fra 323 GTR (185 hk) eller 323 GTX (ca 160 hk). Skal være overkommelig å sette inn, men det spørs om du får det godkjent. Må vel isåfall ha med stabstag, bremser+++ andre ting fra gtr sitt understell, hvis biltilsynet skal godkjenne. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazter Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Jeg er innstilt på å bruke en del pæng på dette prosjektet:P Er lite keen på å bruke gammel gtr motor osv.. Jeg kommer nok til å kjøpe det meste nytt. Jeg må altså oppgradere understell i tillegg for å få det godkjent? Hva mer enn bremser og stabstag? takker for hjelpen:D Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Mazter Jeg er innstilt på å bruke en del pæng på dette prosjektet:P Er lite keen på å bruke gammel gtr motor osv.. Jeg kommer nok til å kjøpe det meste nytt. Jeg må altså oppgradere understell i tillegg for å få det godkjent? Hva mer enn bremser og stabstag? takker for hjelpen:D Hvis du vil bruke masse penger, og være skikelig rå, syns jeg du bør bytte til mazda's flagskip av motorer. 13b Rew wankel motoren fra sen rx7 (fd3s) Har sett det gjordt i 323 før, (tror det var simtech) Det er en uvanlig ombygging, og det er en fantastisk motor. Har ennå til gode å se en 323F med en slik, men det begynner å bli på tide! Hva du trenger av oppgraderinger må du spørre mazda om. Det er mulig de har papirer som viser hvor mye de diverse originalkomponentene er designet for. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Skidracer Hvis du vil bruke masse penger, og være skikelig rå, syns jeg du bør bytte til mazda's flagskip av motorer. 13b Rew wankel motoren fra sen rx7 (fd3s) Har sett det gjordt i 323 før, (tror det var simtech) Det er en uvanlig ombygging, og det er en fantastisk motor. Har ennå til gode å se en 323F med en slik, men det begynner å bli på tide! Hva du trenger av oppgraderinger må du spørre mazda om. Det er mulig de har papirer som viser hvor mye de diverse originalkomponentene er designet for. Har du noe info omdenne 323 det ble gjort i da? Må jo være rått! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Den 323`en Simtech har jobbet med er ikke akkurat det samme! For det første er motoren en 12A. For det andre er bilen en 323 med bakhjulstrekk fra 1978. Bilder ligger på siden til Simtech, under prosjekter. Den er forresten også til salgs på AutoDB for tiden. Og hva som er Mazdas råeste produksjonsmotor? Vel, 13B REW er jo grei den, men sleng på en rotor til og så har du 20B! Du får jo faktisk kjøpt 13G også, bare 50 000 dollar på Racing Beat! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 begynne med wankel var mildt sagt en avsporing. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Neida.... Ikke en gammel bakhjulstrekker.. Jeg kan forskjellen på bakhjulstrekk, og forhjulstrekk, ser du! Motor på tvers, trekker i feil ende+++ Bilen er en stasjonsvogn, med forhjulstrekk. En slik som denne, bare svart. Og, ja. den har en 13B-REW. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Om du får dette godkjent er ikke opp til biltilsynet,det er helt opp til importøren,Har akkuratt vært igjennom en runde med det samme,med nedslående resultat. Ofte er det det at det blir for dyrt for importøren og sette seg ned og studere hva og hvilke deler som trengs.Det var det svaret jeg fikk. Men siden Mazda har en turbomotor så er det vel en sjanse Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Prøvde ikke å være hæstkuk eller noe sånt, bare tenkte jeg skulle opplyse hva Simtech har bygd og ikke bygd! Den bilen du tenker på, har du sett den i levende live eller bare bilder? Jeg vet at det går en slik en i Australia som vistnok aldri blir ferdig. Den eneste feilhjulstrekkern jeg faktisk har hørt om med wankel, er en Honda Civic av alle ting.. Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg