Gå til innhold

B23k

Ranger emnet


cokeloop

Anbefalte innlegg

Hei! er ikke noe sånn altfor stor "forstå-meg-på'er" når det gjelder volvomototrer, men har hørt mye pepper om B23k.. og det er nettopp en slik motor jeg har i min 240.

 

Lurer på hva som er galt med denne motoren, som gjør den så mye dårligere enn de andre motorene, hva som kan gjøres, trimming, hviken motor som man bør bytte til med tanke på de forskjellige ting osv..

 

takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cokeloop

Hei! er ikke noe sånn altfor stor "forstå-meg-på'er" når det gjelder volvomototrer, men har hørt mye pepper om B23k.. og det er nettopp en slik motor jeg har i min 240.

 

Lurer på hva som er galt med denne motoren, som gjør den så mye dårligere enn de andre motorene, hva som kan gjøres, trimming, hviken motor som man bør bytte til med tanke på de forskjellige ting osv..

 

takk for svar :D

 

Det er gasseren og tenningsanlegget som er no dritt på den motoren.. Har slik jeg også, men den er trimmet med vellykket resultat. Gjør som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv B230K. Gasseren er ikke no særlig, den er grei. Har fungert rimelig bra hittil for meg da, bare byttet litt vakuumutstyr, har tross alt gått 240' km nå. Men er tenningsanlegget så ille da? Er det bedre med gammeldags coil og stift?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

Jeg har selv B230K. Gasseren er ikke no særlig, den er grei. Har fungert rimelig bra hittil for meg da, bare byttet litt vakuumutstyr, har tross alt gått 240' km nå. Men er tenningsanlegget så ille da? Er det bedre med gammeldags coil og stift?

 

Coil og stift?

 

Det sitter coil på k motorene¨.

 

Har hørt at solex gasseren er bedre en A gasseren jeg. Når det først funker.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

 

Det sitter coil på k motorene¨.

 

Har hørt at solex gasseren er bedre en A gasseren jeg. Når det først funker.

 

Det er no tenningsmodul og greier på min...men det er jo en form for coil også selvfølgelig.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Tenningsanlegget er ikke så veldig bra nei! Sett på et fra B230A med halvgiver i fordeleren!

 

B230A med halvgiver i fordeleren har jeg på min. Og borch fordeler.

 

weber 36/32 eller 36/36 gasser fra feks sierra passer på..

 

Passer den rett på med skure hulla?

Åssen ckock er det på den. manuell/eletrisk/vann??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår