Golf T60 Skrevet Januar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 Jeg kjører(snart) med TB28BB ifra Garrett og da skulle vist motoren min tåle 1,3 bars ladetrykk(i følge SNS).... gjør den d ???? Hilsen Nybegynner:op Siter Golf 2 G60=T60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Motoren tåler 1,3kg ladetrykk, hadde tålt 3kg ladetrykk og! Problemet er tempen som oppstår, garrett TB28BB er litt liten på eksossiden for G60 motoren. kjøp no litt større om du ikke har handla allerede da. eksostempmeter er lurt når man kjører med turbo som er i grenseland! Hør me ottar på forumet her, han brukte sånn turbo på G60 sin. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Originally posted by G60Turbo Motoren tåler 1,3kg ladetrykk, hadde tålt 3kg ladetrykk og! Problemet er tempen som oppstår, garrett TB28BB er litt liten på eksossiden for G60 motoren. kjøp no litt større om du ikke har handla allerede da. eksostempmeter er lurt når man kjører med turbo som er i grenseland! Hvordan er det å bruke en stor turbo fra en diesel da? Fra en 3.3 liter turbod f.eks? Og hvordan er Garret T4 i størrelse på et G60 turboprosjekt? Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 mener å huske at man må gange med 3 for å få ca. størrelses forhold mellom diesel og bensin. fra en 3,3td vil passe til en 1,1.... men det er MANGE faktorer som spiller inn, f.eks -komp -antall ventiler -crossflow eller ikke -plassering av ventiler/vinkel -plassering av tennplugg samt mange andre små "bagateller" som kan være utslagsgivende i enkelte tilfeller. En garrett T4 er vel ikke så ille, kanskje litt stor kompressor del? En T3 med .63 eksoshus er blitt brukt med hell på G60 motorene og det er det jeg skal ha på. er vel noe lignende det som kalles T3/T4 tror jg... Er jo ganske store turboer det her egentlig, så det blir jo ikke full guffe fra 1200omdr, men det er veldig vanskelig å dimensjonere en turbo til en gammeldags motor (G60) som gir full fres både på lavt/høyt turtall. Litt ketsjupp effekt kan det vel bli, men det er jo bare moro det.... Det som er viktig er å opprettholde balansen mellom ladetrykk og eksostempratur. Den skal lade så mye at eksosiden klarer å skyve unna, jo mer man lader jo mer eksos blir det jo. Derfor er dette meget viktig jo mer man lader, jo mere feildimensjonert det er, jo værre blir det når ladetrykket øker. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.