saab_alex Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Jeg vil med dette svare på deres forespørsel om nærmere opplysninger angående pkt.3 i min skademelding. Jeg oppgir "dårlig planlegging" som årsak til ulykken. De sier i Deres brev at jeg bør forklare mer fullstendig, og jeg håper derfor at følgende vil være tilstrekkelig: Jeg er mekaniker av yrke. På ulykkesdagen arbeidet jeg alene med restaurering av en gammel Opel. Jeg har bilen stående i en møkkakjeller under en stor låve. De delene som er ferdig restaurerte befinner seg på loftet på den samme låven. Da jeg var ferdig med restaureringen av karosseriet, var det klart for innsetting av den nyrestaurerte motoren. Som nevnt tidligere i brevet, så befant denne seg på loftet. Jeg har benyttet en kasteblokk som er festet i mønet for å heise opp en og en del til det lille monteringsverkstedet på loftet. Jeg bestemte meg derfor til å benytte den samme teknikken for å fire motoren ned igjen. Etter å ha sikret tauet nede på bakken, gikk jeg opp på loftet og svingte ut motoren. Så gikk jeg ned på bakken igjen å løsnet tauet samtidig som jeg holdt fast for å sikre en pen og rolig nedfiring av den 200 kg tunge motoren. Som de vil se av pkt.II i skademeldingen er min vekt 60 kg. På grunn av overraskelsen ved plutselig å bli rykket opp i lufta, mistet jeg selvkontrollen og glemte å slippe tauet. Selvfølgelig for jeg ganske fort opp langs låveveggen. Omlag halvveis opp mot loftet møtte jeg motoren som for nedover med like imponerende fart. Dette forklarer kraniebruddet, de minste skrammene og det brukkne kragebeinet som var nevnt i skademeldingens del III. Bare noe forsinket, fortsatte jeg min hurtige oppstigning, og stoppet ikke før 2 ledd av fingrene på høyre hånd satt inne i kasteblokka som nevnt i 2. avsnitt av dette brevet. Heldigvis hadde jeg på dette tidspunkt gjenvunnet min åndsfraværelse, og klarte å holde fast i tauet, til tross for den pinefulle smerten jeg nå begynte å kjenne. Motoren traff bakken omtrent samtidig og den delte seg i to deler. Tauet satt nå bare fast i girkassen, og vekten av denne er bare 40kg! Jeg viser igjen til min vekt i pkt. II. Som de sikkert kan forestille Dem, startet jeg nå en hurtig nedstigning langs låveveggen. Igjen kom jeg omtrent halvveis ned til bakken før jeg møtte girkassa som var på vei opp. Dette er grunnen til de to ankelbruddene, den brukne tann og de alvorlige riftene i beina og underkroppen. Her begynte lykken å snu seg. Sammenstøtet med girkassa så ut til å ha sinket meg såpass at dette begrenset skadene da jeg falt opp i haugen med ødelagte motordeler som lå spredt utover bakken, og jeg brakk heldigvis kun tre ryggvirvler. Dessverre må jeg rapportere at da jeg lå der i smerte utenfor møkkakjelleren, ute av stand til å bevege meg, og mens jeg betraktet den avrevne girkassa oppunder mønet over meg, ble jeg igjen åndsfraværende og slapp tauet . . . . . historien er hentet fra http://www.darkbulls.no Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 får jo ikke noe frysninger i ryggen når jeg tenker på hvordan dette hadde vært da!! fy faan.... huffamei.... Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 hehe.. bra story! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Hørtes ikke godt ut! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Totalt uheldig. Samtidig må man le litt når man leser det. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k2bjarne Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Stygt å le, men fy faen hvor jeg lo!:D Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 hehe er en litt annen variasjon av en historie jeg har hørt før.. gammel klassiker det der :) Men morsom uansett. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 var ikke direkte ulik innlegget til 'Bjørn Vidar Pedersen' litt nede i denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=2910 men morsomt likevel :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Kanskje litt stygt å le men--- lol lol lol lol lol lol lol lol --- klarte ikke holde meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by Robert Kanskje litt stygt å le men--- lol lol lol lol lol lol lol lol --- klarte ikke holde meg! Er ikke så stygt å le av småmodifiserte vandrehistorier. De er akkurat det, vandrehistorier :) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by El-LoCo Er ikke så stygt å le av småmodifiserte vandrehistorier. De er akkurat det, vandrehistorier :) virker litt som om historien er oppdiktet ja. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.