Gå til innhold

Tips til anleggsbygg i franskmannen min

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en liten franskmann, renault 19.

Og siden dette ikke er noen bil som blir stylet tenkte jeg at jeg skulle bygge et litt skikkelig anlegg i den i steden.

Men jeg har tenkt at ingenting skal vises slik at jeg vil bruke orginalplassene. 4" i dørene og 4"bak.

Jeg tenker 2x10" av noe slag + kondensator og enten en kraftig 2kanals forsterker eller en sterk monoblokk.

Cd spiller og kabler har jeg.

Hva ville dere ha valgt? innenfor en normal pengemengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Satt ot titta litt på dynabel sine sider. Noen kommentarer om deres komponent sett og coax høytalere ?

Har litt lyst på dette:

2x Peerless Resolution 10" bass, 4ohm, NOK 2196.00

BF1702 dynaBel BF1702 - 2x170 Watt RMS NOK 2198.00

BI7332 Kondensator 1,0 Farad NOK 998.00

Jeg kan ikke "anbefale" Peerless, jeg har fått vite at det er bra, og utifra tester kan jeg se at det er bra, og har hørt på ett komponentsett, men thats it.

Derimot kan jeg anbefale f.eks Infinity og RF..

Men ville uansett droppa kondensatoren, du har strengt tatt ikke bruk for den, spar inn pengene der og kjøp heller ett skikkelig batteri, Exide Maxxima eller Odyssey og skikkelig kabler..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en liten franskmann, renault 19.

Og siden dette ikke er noen bil som blir stylet tenkte jeg at jeg skulle bygge et litt skikkelig anlegg i den i steden.

Men jeg har tenkt at ingenting skal vises slik at jeg vil bruke orginalplassene. 4" i dørene og 4"bak.

Jeg tenker 2x10" av noe slag + kondensator og enten en kraftig 2kanals forsterker eller en sterk monoblokk.

Cd spiller og kabler har jeg.

Hva ville dere ha valgt? innenfor en normal pengemengde.

Du har pm..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at jeg skal droppe ut kondensatoren?

Vil det ikke bli knapt med strøm da på 2x10"? hva er prisforskjellen i fks en kondensator til 1000 og et batteri?

nei, jeg har da 2x10" i min på en SPL-Dynamics DIG-1450, alt koblet i hop på 1 ohm

Bruker ett maxxima 900 batteri, og ingen kondensator, ingen blinking i lys og dashbord her hvertfall...

Er en liten fordel med bra batteri og en bra dynamo.. Men jeg bruker bare orginaldynamoen altså.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider