Marius Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Har kjøpt meg en Audi A4 1999mod 2.5TDi Quattro. Jobber til daglig med tuning, dog da av biler fra en annen verdensdel. Isteden for å kjøpe et ferdig eksosanlegg så velger jeg å lage mitt eget. Pleier vanligvis å produsere eksos for japanske biler så det skulle vel gå greit å lage på en tysker og. Her kommer litt info og bilder av prosjektet. Kommer til å lage alt i 2mm rustfri for god holdbarthet i vårt kjære land der ting ruster dobbelt så fort som andre land. En av bakpottene vi leverer til Jappse biler. Den til venstre er pusset og polert og den til høyere er utgangspunktet i min Audi lydemper. Frontrør til Nissan 200SX S14a og katalysator erstattere. Slik ser vanligvis eksosen vi lager. Her til Nissan 200SX S14a. For å ikke få en rørformet lydemper som på jappsebilene delte jeg den i to for så å gjøre den litt mere oval i formen. På denne måten kan jeg bruke dobbelt utløp og vil få plass til mere dempermatriale. Sveiset inn 2 remser på 100mm for å bygge ut litt bredde på demperen. Alt sveises med TIG og alle deler er rustfrie. Har så skjært ut endelokkene på demperen. Til høyere syntes et av de perforerte rørene som brukes inne i lydemperen. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flexxi Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Spenstige saker! Håper og tror resultatet blir bra! Lykke til videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg