glx-rider Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Hei.. Har kjøpt meg et mbquart 6,5 premium frontsett og driver dette med en audison lrx 2500 forsterkerker.. Dette har jeg jo lagt en del $ og tid med montering i, så jeg ble litt overrasket når jeg kjørte på med litt lyd på anlegget. Da merket jeg at når bassen slo inn ordentlig, så hørtes det ut som om høyttalerne blafret..(tenker da på mellomtone\basserne) Hadde ikke dette problemet med infinity settet jeg hadde der før, som var en del billigere. Håper noen skjønner hva jeg mener og om det er noe jeg kan gjøre med det, siden frontsett til 5k skal vel ikke spille sånn? Kan det ha noe med at de ikke er helt ordentlig innspilt..? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 highpass 50hz...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Det er allerede satt på.. Faktisk helt opp på 70 Hz.. Drev og testet forskjellige instillinger på forsterkeren i går, og den eneste måten jeg fikk bort blafringen på var å fjerne bassen helt.. Fae. skal vel ikke være mulig at det skjer sånn så fort på et dyrt sett.. Det er også på begge høyttalerne så da regner jeg med at det ikke er noe prodfeil.. Det er ingen som har noe å si om hvorfor det blafrer da? alle tips mottas med takk.. Som opplysning så er det ikke lagt opp nye ledninger til mellomtone/basserne ennå... Har dette noe å si? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Sjekk over alle koblingene dine, og sjekk om det er fasefeil en eller annen plassen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Fasefeil er det ikke.. Dette var jeg veldig nøye på under montering så.. får sjekke over enda en gang just to be sure. takk for tips forresten.. Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Er du helt sikker på at det er selve elementene som lager lyder, og ikke noe annet i/på døren? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Ganske sikker. Det høres ut som om det blir for mye luft som presses(litt ekstremt kanskje) men det høres ut som om elementet flytter seg for mye.. Fikk et tips av en kamerat igår om at hvis forsterkeren var for svak, så hadde den ikke kraft nok til å holde igjen elementet ved mye aktivitet. Håper jeg forklarte det bra nok nå.. Det var det som fikk meg inn på tanken om at original ledningene var for tynne.. Men kanskje ledninger ikke har noe å si på problemet.... Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by glx-rider Ganske sikker. Det høres ut som om det blir for mye luft som presses(litt ekstremt kanskje) men det høres ut som om elementet flytter seg for mye.. Fikk et tips av en kamerat igår om at hvis forsterkeren var for svak, så hadde den ikke kraft nok til å holde igjen elementet ved mye aktivitet. Håper jeg forklarte det bra nok nå.. Det var det som fikk meg inn på tanken om at original ledningene var for tynne.. Men kanskje ledninger ikke har noe å si på problemet.... Det kan være et meget godt poeng... Hvilken forsterker har du? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Jeg har en audison Lrx 2500.. Skulle jo trodd at den hadde krefter nok men.. Kanskje jeg er alt for fersk i dette.. Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by glx-rider Jeg har en audison Lrx 2500.. Skulle jo trodd at den hadde krefter nok men.. Kanskje jeg er alt for fersk i dette.. Kan ikke skjønne annet enn at det skulle fungere bra... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 jævla dritt.. Får fyre av dørtrekk og se over alt etterpå.. hvis det er noen som ikke bor alt for langt unna askim, og har peil på dette så er dere invitert til å se over det..er ikke så gira på å reise til svinesund for å få sjekka dette, men blir vel nødt da.. Noen som tror at nye høyttalerledninger kan hjelpe da? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Ta deg en tur til Bug Boys i Fredrikstad idag mellom kl. 1700 - 2000.Han har peiling.Tlf 69315600. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Kabler er det ikke!! Uten å ha hørt det, er det vanskelig å si. Var borte i det samme problemet for ikke så lenge siden. Stresset vel og lenge frem til jeg fant ut at det faktisk kom fra en tettningslist i døra. Sjekk døra di nøye. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Hei! Vil bare si takk for all hjelp og tips.. Fant ut av problemet når jeg skrudde av dørtrekket.. Da la jeg merke til at elementene jobbet jevlig hardt, så den blafre lyden var vel de som gikk for langt ut el noe.. Ble litt overrasket over det da, ettersom når jeg koblet de inn på forsterkeren og lot jeg dem stå på samme innstilling som de sto med infinity ref settet. Hadde trodd at mbquartene skulle takle dette minst like bra men har vel mye igjen å lære på det området. Det rare var at de "ga opp"(blafret) mye tidligere enn diskantene, for der var det ikke forvrengning i det hele tatt..(hørtes egentlig ikke noe rart ut på basserne utenom blafringen når jeg matet på) Så da måtte jeg stille inn Hz ca midt mellom 70 og 150. litt kjedelig i grunn, ettersom nå er det jo nesten ikke bass igjen foran, men det er hvertfall klar og fin lyd ellers. Fant hvertfall ut at man ikke får alt for et komp.sett til 5k men.. hadde vel litt høye forventinger..:rolleyes: Nå er hvertfall drømmen en basskasse!!:D :op Hvis det er noen spm tror jeg kan ha gjort noe gæli ell burde gjort noe annerledes så bare si ifra!!:) Alltig glad for å lære noe nytt..;) Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Jeg hadde også sånn "blaffre"lyd på Cerwin-Vega høytaleren min (innendørs vell og merke ), det jeg fant ut var at jeg hadde spilt med en forsterker som ikke var sterkt nok. så da måtte jeg recone elementet. Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg