Gå til innhold

Vente tid deler++

Ranger emnet

Sjølstad

Anbefalte innlegg

Kansje litt kjedelig og lese men håper noen tar seg tid:)

Har hatt et lite uhell med bilen og måtte derfor sette bilen bort på verksted. Dette er da 4 måneder siden, og da spørr jeg dere som kansje kan no mer enn meg.

Er det normalt at når verkstede skal bestille opp deler (til en 200sx) at det ikke er noen flere deler igjenn i japan??? Det er nemmelig det jeg har fått høre flere ganger nå...

Jeg siterer: Har gått tom for deler i norge og japan, og delene må derfor produseres på nytt.

Og hvis det faktisk er tillfelle, tar dette 3-4 måneder?

En annen ting jeg lurer på: det har vært et veldig skiftende værforhold denne vinteren. En dag snør det mens den neste dagen regner det. Det har stort sett vært fuktig hele tiden bilen har vært borte, og bilen står da ute, ettersom verkstedet ikke har noen mulighet for og ha bilen inne (som jeg skjønner).

Hvor mye har det og si? Har en vinterbil jeg bruker og hvis den blir stående i 2-3 dager uten bruk, er det is på alle vinduer ute (så klart) men også inne i bilen, som da vil smelte så fort det blir midere ute. Og jeg merker at bilen er fuktig som bare F***. Nå er det sansynligvis litt større kansje for at 200'en er litt mer "tett" en hva den gamle mazda'n min er, men vil det ikke være mye fuktighet i bilen etter 4måneder? Eller kan jeg bare slappe av og si at bilen har det topp ute i kulda? Har jeg foresten krav på noe når det tar så lang tid?

Håper på svar fra noen, savner den stakkars bilen min, har ikke hatt mulighet til og fortelle hvor glad jeg er for at den er min, klemme, koze og heller ikke mulighet til og kjøpe noen jule gave som den kansje sikkert ønsker seg:(

Og hvis det skulle vise seg at noe ikke er som det skal være pga plassering o.l, kan jeg kreve noe fra forsikring/verksted for utbedring/reperasjon?

Håper på svar, og ønsker alle en riktig god Jul og Godt Nytt År:)

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt Nissan Norge, og de skal ta kontakt i løpe av uka... Fortalte dem at jeg ville snakke med Import ansvarlig... (på ferie)

jaja, får se... er mer bekymret på om bilen har det bra der den står:(

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider