Gå til innhold

Er det noen V6 eiere her!!

Ranger emnet


mazda626v6euro

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sommeren 2003 dro jeg og en kompis til Stockholm for blant annet å overvære Robbie Williams live fra Stockholm Stadion. På veien dit perset vi min bil opp i over 230 og det var mer å gå på, sjekk bildet under profilnavnet mitt... På vei tilbake tok vi igjen en norsk reg. Porsche Boxster. Denne holdt vi følge med helt til de skulle fylle bensin rett øst for Karlstad. Vi lå fra Ørebro til Karlstad og kjørte "friskt" mellom somlekoppene. Det største problemet var at ingen skvatt unna for Mazdaen mens Porschen flytta de seg mer enn gjerne til høyre for, utrolig irriterende.

 

Gutta i Porsche'n ble rimelig overraska når vi kjørte forbi de i 180 km/t. De trodde sikkert vi skulle bli frakjørt, men dengang ei. Boxster klarte ikke å dra fra Mazdaen! Boxster har 204 hester fra en 2,5 liters motor, men dreiemomentet er knapt bedre enn min og vi holdt derfor følge-utrolig kult! Jeg har Remus effektanlegg som nok påvirker effekten litt.

 

Nå skal det sies at jeg har installert Xenon lys som gjør at folk nå flytter seg utrolig fort til høyre fil, de skarpe lysene ses tydeligvis mye bedre. Så det problemet er også løst :)

 

Takk for oppmerksomheten!

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei hjem i 21.30 tiden i kveld. Kjører inn i Ekebergtunnelen nordover og tar av til høyre i tunnelen over i Svartdalstunnelen mot Ryen. Tar igjen en varevogn og kjører forbi den i tunnelen. Så hører jeg en BMW 5-serie og ser den i speilet bak meg, den gir tydeligvis full gass bak meg. Jeg legger meg inn og lar den kjøre forbi meg. Idet den passerer meg tipper jeg at den har ca. 20 km/t høyere hastighet enn meg- jeg har ca 100. Da legger jeg kjapt inn 3. gir og akselerer med full gass etter han. Grunnet momentet han hadde idet han kjørte forbi meg får han en billengde. Så begynner jeg å ta innpå. Jeg drar giret til ca 6700 omdreininger( ca. 130-135) og legger i 4. gir og er i ferd med å ta han igjen når vi tar igjen biler i tunnelen, jeg tipper jeg har ca 145-150 når jeg må bremse for biler foran. Jeg var da oppe på siden av han. Jeg gjør oppmerksom på at dette er en svært bratt strekning, små biler har problemer opp denne tunnelen til Ryen-lokket. Dette var en BMW 525 av årsmodell 88-95. Den hadde to menn i bilen. Tipper gutta ble temmelig overraska av at jeg holdt følge med de, ikke minst med det momentet de hadde når de kjørte forbi meg. Jeg smatt forbi på innsiden av de og kjørte forbi bilen foran og så ikke mer til de. Mener disse bilene har 192 eller 170 HK avhengig av årsmodell. Men å klå meg klarte de ikke! :hammer

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man først er i gang med å "skryte" av mazdaene her...

Noen som har noen facts på 0-100, toppfart o.l :)

Syns nemlig den ikke er så himla sprek, men...Er jo litt futt i an;)

 

 

0-100 er mellom 8 og 9 sekunder avhengig av antall personer i bilen, dette gjelder manuell kasse. Det står 8,5 på nettet. Automat ligger rundt 10. Coupe'en Mx-6 gjør det samme på 7,9 så jeg mistenker den for å være noe raskere selv om vekten er nesten identisk.

 

Toppfart er ca 220, på meteret mellom 230-240 ved original dekkdimensjon. Automat 207.

 

Litt tekniske data på svensk:

 

626 2.5i Kombisedan 1992-1997

 

Totallängd (mm) 4695

Totalbredd (mm) 1750

Totalhöjd (mm) 1390

Hjulbas (mm) 2610

Spårvidd fram/bak (mm) 1500/1500

Tjänstevikt (kg) 1310

Motortyp V6 DOHC, 24 ventiler

Cylinderdiam. x slaglängd (mm) 84,5x74,2

Cylindervolym (cm^3) 2497

Kompressionsförhållande 9,2:1

Max effekt hk(kW)varv/min 167(121)/5600

Max vridm. Nm/varv/min 217/4800

Bränsletank (l) 60

Acceleration 0-100km/h (sek) 8,5

Toppfart (km/h) 220

Växellåda/drivning 5 vxl manuell/fram

Vänddiameter (m) 10,6

Bromsar fram/bak Vent. skivbromsar/skivbromsar

Däck/fälg 205x55R15/,6x15 felger

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask? Denne bilen er da veldig rask, spør du meg. De klarer fint å kjøre ifra det meste av BMWer og Saab Turbo ihvertfall...:D Det som uansett er så kjekt, er at venna dine vanligvis ikke har sjans til å holde følge med deg, er det som er det viktigste ! Da føler man seg nærmest som en konge. :hammer

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår