Gå til innhold

Diskanter - Hvor - Vinkling - Materiale

Ranger emnet

restyle

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KennethB

Hei, Mr SQ!! Jøss, det virker som at du vet alt! :rolleyes: Det er ikke dermed sagt at det er det beste sjøl om det koster skjorta!! Har tydeligvis ikke vært så veldig mye ute og hørt og sett på forskjellige biler i ymse prisklasser/konkurranseklasser!? Jeg, og flere, gleder oss virkelig til du blir klar med den bilen din! Sånn som du legger ut om ditt, og rakker ned på alle andres, så kommer vel den bilen din og dine produkter til å revolusjonere bilstereo-Norge!!?!? For ikke å snakke om hele verden... :rolleyes:

Her tror jeg du bør ta deg et par valium, og samtidig sette deg ned å lese alle mine poster.

Syntes det er helt utrolig at voksne mennesker ikke kan diskutere saklig, men må ty til personangerp i mangel av formuftige svar.

Et tydligvis ikke alle som tåler at ting blir sagt som det er.

Jeg ble spurt et direkte spørsmål om denne diskanten. Da jeg faktisk har hørt den, og vurdert den teknisk føler jeg meg kvalifisert til å komme med kommentarer. Jeg kan ikke sitte å si at denne er bra, nå jeg ikke syntes det.

Dette handler overhodet ikke om å rakke ned på andre, om du bare hadde tatt disse valiumene og lest samt tenkt deg litt om, ville du sett at jeg ofte har roset konkurrenters utstyr opp i skyene. Men da forbeholder jeg meg f..... retten til å si i fra om jeg syntes ting er dårlig også.

Helt enig i at det dyreste ikke bestandig er det beste. Det har jeg selv erfart opp til flere ganger.

Jeg tror jeg har bidratt på svært mange positive måter her på forumet, og vil så ledes ha meg frabedt slike useriøse kommentarer. Tror faktisk du hadde syntes jeg er en trivelig kar om du hadde blitt kjent med meg før du kommer med personangrep.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he... Behøver ikke valium, klarer meg fint med sparkel og polyester. :D :D :D Du er ikke litt hårsår vel? ;)

Jeg er overhodet ikke hårsår, men det er litt vanskelig å tolke ditt innlegg som noe annet et angrep på meg som person. Som de fleste andre missliker jeg når integriteten min trekks i tvil.

Det er utrolig vanskelig å vite 100% hva folk mener på et forum, derfor slenger jeg kun med leppa (tastaturet) når det er folk jeg kjenner, og som kjenner meg. Jeg diskuterer derfor kun sak, intet annet.

Jeg kan muligens være noe direkte i blant, men det medfører kun at folk vet hvor dem har meg.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hillmeister

Er jo like "useriøst" å si at folk må ta medisiner for å kunne svare..

Peronlig mener jeg det kan forsvares i den sammenheng jeg brukte det.

Poenget mitt var at jeg syntes han virket unødig oppbrakt, og negativ overfor undertegnede.

Huff, jeg gidder ikke bruke mer av tiden her på forumet med å forsvare meg.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe angrep var det ikke, men du kommer med masse svada om at andre produkter ikke duger, og masse teori om lyd osv... Er ingen konge når det gjelder justering av lyd, men "billige" merker som Seas og Scan Speak som er både overpriset og "hypet" har vist seg å fungere utmerket gang på gang!!! Og om en av diskantene du selger koster 25 lapper pr stk, er det dermed sagt at den knuser et Seas-element til 1200 kr stk eller Pioneer PRS til 3500 for paret?? Prislappen gir ingen pokaler på hylla!!:D

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe angrep var det ikke, men du kommer med masse svada om at andre produkter ikke duger, og masse teori om lyd osv... Er ingen konge når det gjelder justering av lyd, men "billige" merker som Seas og Scan Speak som er både overpriset og "hypet" har vist seg å fungere utmerket gang på gang!!! Og om en av diskantene du selger koster 25 lapper pr stk, er det dermed sagt at den knuser et Seas-element til 1200 kr stk eller Pioneer PRS til 3500 for paret?? Prislappen gir ingen pokaler på hylla!!:D

For å si det slik, det er overhodet ikke svada. Det er snakk om personlige erfaringer. Jeg sa ikke at Scan Speak, eller SEAS var overpriset og hypet. Jeg sa at mestparten av Scan Speak sine diskanter var det. Liker selv både Scan Speak og SEAS sine mellomtoner og basser (to unntak er SEAS magnesium og aluminium til mellomtonebruk). Det må og poengteres at Scan Speak og SEAS sine elementer, spiller fletta av det meste du kan trekke frem av bilstereo elementer til samme pris og svært ofte langt over. Vet du hva du gjør, kan det å benytte elementer beregnet for hjemmebruk, være veien å gå. Det betyr alikevel ikke at dem er mine favorittprodusenter.

Jeg har i mange innlegg roset flere konkurrerende merker, og som sagt bør jag da ha rett til å si i fra om det er ting jeg mener ikke funker bra nok.

Forøvrig så kan alle mine treoretiske påstander verifiseres ved raske søk på nettet. Problemet slik jeg ser det, er at det desverre er alt for lite teoretisk ballast blandt mange av forumdeltakerne som gir svar. Dette resulterer i en hel del svada teorier, og ugunstige løsninger. Som jeg har sagt et uttall ganger, hjelper det lite om du har montert 20 anlegg og fått en viss praktisk erfaring om dette ikke kan støtttes av en teoretisk kompetanse. For meg er det viktig å kunne lytte seg frem til hvor feilen ligger, og hvilke parametre som medfører feilen.

Det har seg også desverre slik at det finnes svært mye dårlig bilstereo på markedet. Det at folk har oppnådd høye resultater i en bilstereokonkurranse trenger overhodet ikke å bety at det er gode produkter i mine øyne.

Ok nå tråkker jeg folk litt på tærne her, men slik er virkeligheten.

Eksempelet med diskanten til 25K var rett og slett å vise hva en diskant kan koste, og jo, den spiser diskantene du nevner som non-stop. Den er konstruert av Alain Benard, som nok er verdens fremste konstruktør av båndelementer. En helt syk sak.

Den er derimot fullstendig uegnet til bruk i bil.

Selv velger jeg ut produkter på bakgrunn av ETT dekkende kriterie og det er kvalitet. Byggkvalitet og lydkvalitet er essensielt. Jeg kan derfor med hånden på hjertet stå inne for alt vi tar inn. Soundstream har produkter jeg ikke tar inn grunnet for slett lydkvalitet.

Jeg er overhode ikke her for å krangle. Jeg ønsker hovedsaklig å hjelpe dem som er her og søker kunnskap.

Problemet er at kunnskap tydligvis skremmer mange som har drevet på en stund, det er trist.

Jeg ønsker heller ikke rakke ned på merker eller personer. Jeg forteller bare om egne erfrainger, og vurderinger basert på viten.

Det er ingen ting av det jeg sier som er revolusjonerende, det er gammel viten.

Man må selvsagt gjerne være uenig med meg, men diskuter sak, og ikke angrip meg og min integritet. Fortell meg hvorfor dere mener jeg tar feil, så skal jeg komme med tilsvar.

Klarer vi dette tror jeg vi kan være gode venner alle sammen, uansett lydfilosofi og favorittmerker.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hillmeister

Mr. SQ: Det Kenneth mener er vell at vi får se om all lyd teorien og disse elementene dine stemmer i praksis (mente jeg har lest at du skal/holder på å bygge stereo i en merce) så vi får se da.

He he he

Det jeg skal til å bygge nå, skal kun inneholde stort sett billigste produkter fra SS (med noen unntak), så den blir nok ikke så spesiell, men vi får se, kanskje jeg har noen triks oppi ermet. :D :D ;)

Det er i en W124. Møkkabil å bygge i, men hvorfor gjøre det enkelt.:D ;)

En egen High-end bil er utsatt på ubestemt tid, da jeg holder på med oppgradering av referanseanlegget mitt, og slikt er ikke billig.

Dere vil selvfølgelig alle være velkommen for å høre på W124'en når den er ferdig.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ro... ;) Hvis den diskanten ikke er duganes til bil, så skjønner jeg ikke hvorfor du trakk den inn i diskusjonen....?? :rolleyes: Som sagt, det er ikke prisen som gir pokaler på hylla. Det var en som nevnte noe om å lytte med øynene... Hadde et godt poeng der! :) Og det hjelper ikke å ha stereo til en kvart mill hvis det ikke er justert riktig!! :) Det riktige vært om lyddommeren hadde hatt bind for øynene!! (Trur nok at det er mange som er enige med meg i det) :D Uansett, så tror jeg det er nok nå, men ha det i bakhodet at du trør endel erfarne karer kraftig på tærne med noen av meningene dine! ;)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg inn i diskusjonen for å fortelle at jeg støtter Mr.SQ fullt ut!

Mange tråder her på forumet går i samme duren som denne. Heftige diskusjoner fram og tilbake, fram og tilbake...

Det eneste en kommer fram til er at "den andre" er en tosk som tror han har peiling.

Mr.SQ har lang erfaring og vet hva som skal til for å få den lyden han vil ha. Dette bruker han (og meg selv) til å lære de andre som så gjerne vil lære.

Jøss... Dette har jo blitt skrevet før!

Jeg synes at "kranglefantene" bør lese alle trådene til den eller de som de måtte finne irriterende FØR de legger seg ut i diskusjoner som kan vare langt inn i vinternatta.

Oppføre oss som folk er et av de første budene her på forumet.

Skulle tro at "kranglefantene" blir utestengt fra forumet?

Positiv hilsen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider