Gå til innhold

4stk 10" eller 2 stk 12" ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

heisann !

Har fått meg en ålreit sponsor avtale nå, men er litt usikker på bass valget mitt.

Dem ga meg ett forslag med 4 stk 10", men det ble litt billigere hvis jeg valgte 2 stk 12" istede.

Tror det ble 1-1500,- mindre med 2 stk 12", hva synes dere jeg burde velge ?

Er det verdt de 1-1500,- for å få 4 stk 10" eller funker det like bra med 2 stk 12" ??

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

heisann !

Har fått meg en ålreit sponsor avtale nå, men er litt usikker på bass valget mitt.

Dem ga meg ett forslag med 4 stk 10", men det ble litt billigere hvis jeg valgte 2 stk 12" istede.

Tror det ble 1-1500,- mindre med 2 stk 12", hva synes dere jeg burde velge ?

Er det verdt de 1-1500,- for å få 4 stk 10" eller funker det like bra med 2 stk 12" ??

mvh stian

åssen subber snakker vi om ?

Og hvilken pris totalt?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo hvaslags lyd du skal ha da. Om du vil ha de litt mer dypere frekvensene så velger du 12tommerne, men om du vil ha mer trøkk så vil jo 4x10" ha større samlet overflate så de vil jo flytte mer luft. de vil også kreve kraftigere forsterker og ta mer plass.

om du ikke er skikkelig bassgeek tror jeg du får ett mer balansert lydbilde om du velger 2x 12". Skjelden folk trenger noe mere bass enn det altså. (merk: skjelden, noen trenger det faktisk)

det er forutsatt høytalerene er like bortsett fra størrelse og medfølgende der.

om du kjøper en 12" SoloBaric L7 vil nok den dra skjorta av x antall 10". både i basstrykk og lydkvalitet. her er det også forutsatt at man liker lyden fra en kicker da. lyd er stort sett veldig subjektivt og spekket med forbehold.

--

Anders

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider