corollapower Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Er nok soundstreamere her så håper på gode synspunkt på følgende oppsett til et rent SS anlegg VG.6C drevet av en VGA 600.2 er utgangspunkt men hvilket bassoppsett bør jeg velge? 1: 1 SPLX-15 på en VGA1600.2 + 2 VGW-10 på en VGA800.2 2: 1 T4-15 på en VGA1600.2 + 2 VGW-10 på en VGA800.2 3: 2 VGW-12 på 1 VGA 1600.2 eller hva sier dere? Og kommer de 15"erne til å spille dårlig i lukket kasse? Har ikke masse plass så er enklest med størst mulig lukket kasse(Har tenkt å plassere 15en med magneten ut i et hjørne og forsterkerne i oppå kassa i et hjørne). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by corollapower Er nok soundstreamere her så håper på gode synspunkt på følgende oppsett til et rent SS anlegg VG.6C drevet av en VGA 600.2 er utgangspunkt men hvilket bassoppsett bør jeg velge? 1: 1 SPLX-15 på en VGA1600.2 + 2 VGW-10 på en VGA800.2 2: 1 T4-15 på en VGA1600.2 + 2 VGW-10 på en VGA800.2 3: 2 VGW-12 på 1 VGA 1600.2 eller hva sier dere? Og kommer de 15"erne til å spille dårlig i lukket kasse? Har ikke masse plass så er enklest med størst mulig lukket kasse(Har tenkt å plassere 15en med magneten ut i et hjørne og forsterkerne i oppå kassa i et hjørne). For å si det enkelt: 1: Glem det 2: Glem det 3: Funker fint Splx15 må stå i trykkammer om elementet skal brukes til musikk. Spiller helt rævva i refleks (men fryktelig høyt da). Splx'en må også ha stooor kasse. 1600.2'en trekker svært mye strøm, så om du ikke legger til rette for det, ville jeg anbefalt å bruke en EGA1400D, eller en EGA1700D. Disse er litt mindre tørste. Kan jo også spørre hva er du egentlig ute etter lydmessig? mvh Glenn SS importør Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Ellers må jeg jo også si at alle som er utvalgt til å forhandle SS i norge er svært kompetente mennesker, og vil kunne hjelpe deg frem til et godt system. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Vet ikke helt hva jeg er ute etter egentlig.. Er første gang jeg skal bygge noe så seriøst og har aldri hatt så stort anlegg, men rekner med at jeg blir fort lei av bare å spille høyt og begynner å tenke på SQ.. Så noe som spiller fint OG ganske høyt hadde jo vært stas, en 140DB kansje. Men så har jeg jo en corolla 1.3 85 modell hatchback da så masse lyd er vel ikke så vanskelig i sånne biler, vel å merke med en god investering i Brownbread:) Og hva strøm angår så har jeg en 200A dynamo som straks skal i og syssler med å få tak i to Odyssey batterier så har (snart) godt med strøm.. Og så blir det vel en 20F SS kondis og da en gang:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Hei..! Et oppsett som jeg er utrolig fan av består av disse komponentene : Frontsett : VG.6C Basser : 2x VGW-12 (eller 10) Forsterker : VGA600.2 Forsterker : VGA1600.2 Sant nok, VGA1600.2 er meget strømtørst, men siden du har en 200A dynamo på lur så ser jeg ikke dette for meg som et problem.. VGA1600.2 er virkelig et mesterverk av en forsterker...! Den er bygd opp sammensatt av to monoblokker, med doble strøm og jord terminaler på max 2 gauge (35mm2)... Dette er en forsterker med stålkontroll, og gir aldri slipp...! Kontroll heeelt til det ytterste.. Blir litt dumt å sitte her å skrive review om alle produktene, men dette er det oppsettet som jeg er mest stolt over når det gjelder SS sine produkter.. Dette representerer virkelig den gode tankegangen deres, og den er rett og slett ikke dum..! Vil du ha et pristilbud på dette eller noe annet (eller du bare vil ta en prat), så er det bare å ta kontakt med meg på både mail/pm eller telefon.. Lykke til, og velkommen i gjengen... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by corollapower Vet ikke helt hva jeg er ute etter egentlig.. Er første gang jeg skal bygge noe så seriøst og har aldri hatt så stort anlegg, men rekner med at jeg blir fort lei av bare å spille høyt og begynner å tenke på SQ.. Så noe som spiller fint OG ganske høyt hadde jo vært stas, en 140DB kansje. 140dB kontinuelig med musikk, det er høyt det.. Tror faktisk at Yota`n vil riste i stykker da.. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 He he... Ketil kjører Yota sjøl, så han snakker av erfaring. Men han har IKKE stereo som spiller så høyt.. He he.. Ses imårra, Ketil.. ;) Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet November 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Mente KAN spille 140, ikke kontinuerlig, har jo ikke lyst å dæve heller lissom:op 200Aen ja, må få den på verkstedet til søskenbarnet mitt, få den på 2 søyler og passe til festa så den fungerer, blir overaskende lite klur tror jeg faktisk:D Og går alt etter planen og den funker som ei kule så har jeg vurdert å begynne å importere å selge dem for mellom 2500 og 3000kr :rolleyes: Men må jo oppgradere alt av kabler til\fra batteri og dynamo og jord til MINIMUM 21mm2 da, masse arbeid Lurer litt på å pare 2 JL 12W6v2 med en 1600.2 også da og plusse på med et Dynaudio-sett også. moro å planlegge, ombestemmer meg hver dag omtrent, er masse snacks ute på markedet:) Og så må jeg lære meg å jobbe med glasfiber og mdf Så blir en bra vinter :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg