kholand Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 originalt på en 1989-1995 2L-T er 0,4--> 0,71 kg. før jeg satte i 4runner motor i den gamle landcruiseren min, så hadde jeg kjørt opp trykket fra 0,4 til 0,9(gammel motot 2L-T 1986-1989) ..det gikk IKKE bra! endte omtrent slik du kan godt kjøre opp trykket masse.det enkleste er jo bare å nappe ut slangen til wastegaten..men ikke lurt. men ikke regn med å beholde toyota-kvaliteten. det går til pises! det er sikkert! ikke kjør med høyere trykk enn 0,9 Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 hm.. jeg har nå spacet ut med 2 skiver pr skrue.. var ikke så veldig merkbart men jeg finner faen ikke ut av hva jeg lader... Jeg har ikke no mulighet for å koble opp en turborykks måler. med mindre du vet om noen originale innfestninger? der det kommer trykk ut av motoren..? Desutten hvordan får jeg opp diesel trykket? er det den lille pumpa som står rett ved siden av gass-spjledet der gass wayer kobles til? er en liten 12 mutter med umbrako man skrur på...? vet du om no mere info ang de motroene her? vet du hvor mye jeg går opp i trykk ved å space ut med skiver? Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 du må nesten montere turbotrykksmåler da ja!! på den gamle motoren gikk jeg opp fra 0,4kg til 0,7 kg når jeg la imellom 3 skiver(ca. 3 mm) det er ganske viktig å skru opp pumpa sånn at du ikke får for mager blanding...ikke så farlig på diesel dette...men greit å gjøre uansett. det sitter en liten sekskant skrue med plombe på ca midt på, i bakkant av dieselpumpa. monter et t-stykke omtrent der hvor jeg har satt den grønne ringen, og dra slangen til turbotrykksmåleren inn. vær forsiktig så du ikke får knekk på slangen (jævlig lett å få til det, også viser den dårligere trykk da..) mengdeskruen sitter innunder der hvor den grønne pila peker. er vanvittig vanskelig å komme til! DRIT I DEN RØDE PILA!! den var til noe annet -en annen gang. dette er bilde av den gamle motoren. så utseendet vil være litt forskjellig Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 nå har jo jeg 2000mod da. er sikkert litt forsjell på dem eller?. men hva er da dene som jeg har markert. er den jeg skrudde på.. Kan jeg koble turbotrykksmåleren med t-stykke på den der alts`å?.... Hva er den slangen der til da? Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 du må IKKE skru på skruen på toppen! NEI NEI NEI!!! den slangen er til to givere for trykk lyset i landcruiseren. har du ikke det, så kan du borre et hull i innsugs-"røret" gjenge det opp og skru inn en liten nippel. men du har nok en slange ut der du også. de motorene er nesten ikke forandret i det heletatt siden de kom med turbo i 1986. når du finner den skruen på baksiden så skrur du til den gir skikkelig svartrøyk ved fullt gasspådrag, så ca 1/4 turn tilbake. det du må passe på med disse motorene er at du alltid har bra oljetrykk! oljetrykket skal ligge på mellom 2,5kg til 5kg. ikke under 0,7 kg ved tomgang. du kan montere oljetrykksmåler...sitter en giver (eller blendeplugg) øverst til venstre på venstresiden av blokka. viktig at motoren blir skikkelig gjennomvarm før du drar på også. motoren din vil holde leeenge med riktig behandling, men sannsynligvis ikke lenger enn et par mnd hvis du herjer og justerer uten å egentlig vite så mye om de motorene, og behandler den deretter. han som kjøpte bilen min fikk med alt av dokumentasjon på motoren..men hvis du er snill gutt så får du sikkert dataark av de på toyota'n Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 mhhh.. tror jeg driter i hele oplegget og heller skaffer meg en ferdig boks/chip. Men hva er den skruen jeg skrudde på til? jeg hadde skrudd den UT en kvart omdr. men returnerte den tilbake igjen.. Hva vil det si når motoren får svart røyk/soter ved kraftig gasspådrag/turbo går i gang ?? Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 svartrøyk betyr uforbrent diesel. ikke det minste problem å skru opp bilen. skjønner egentlig ikke hva en chip gjør i en dieselbil uten commonrail/fuelrail etc. det en chip gjør, er å øke turbotrykket og dieselmengden. å skru opp turboen, justere dieselmengden og å montere turbotrykksmåler er gjort på 1,5 time. maks og du vil få merkbart bedre ytelse på kjerra! Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 hmm.. uforbrendt diesel ja?.. men hvorfro gjør den det hos meg da? er jo helt original? Trodde det var et tegn på slitasje eller noe jeg? er ikke blå eller svart røyk, men mere brun på en måte... Men kunne du få tegnet opp/finne et bilde som lettere viser HVOR jeg skrur opp diesel trykket? Det er jævli mye skruer og shit der nede at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 er egentlig bare en skrue i bakkant av pumpa som er plombert. sitter litt på undersiden av den plata der den skruen du dreiv å skrudde på sitter..på siden inn mot torpedoveggen. mener det er 8mm sekskanthode på den skruen Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet November 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 ok skal prøve å finne ut av det i morgen må bare få lånt meg en jævla turbotrykksmåler.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 de koster jo ikke stort.. 200 eller rundt der. har det på de fleste bilrekvisitabutikker Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.