worldin Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 er det mulig å ha wastegates på injectionmotor? en kompis av meg snakket om noe sånt, har en Carisma 1997 GLX 1.8, vil gjerne ha den pschhy lyden, ikke dumpventil lyden men wastegate lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 hva er forskjellen?for og få denne lyden ordentlig må du vel ha turbo,men du kan jo alltids stappe ei 17.mai fløyte oppi eksospotta ;) Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
worldin Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 hehe, men jeg lurte på om det var ,ulig å få den pschy lyden uten turbo, en venn av meg snakket om at det gikk ant å ha wastegates på biler uten turbo, så lurte jeg på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Tror nok du må lete lenge etter å finne noe som lager "wastegate" lyd... Da denne ikke lager noe lyd, den "bypasser" bare en del av eksosen forbi turboen når det forhåndsinstilte ladetrykket er oppnådd (justeres på wastegate) Er rimelig sikker på at den ikke lager lyd, men du kan jo alltids søke litt på Qxl, husker de solgte noe som het "eksos whistler" el.l. som gjorde slik at det hørtes ut som om man hadde turbo:rolleyes: Sikkert midt i blinken for deg... Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Denne pysh lyden kommer av ladetrykk (fra turboen) som går ut i det fri.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Du tenker sikkert på denne sekvensielle plystrelyden. Denne lyden er det en såkalt sekvensiell dump ventil som lager, wastegaten lager ingen lyd. Skal du ha slik må du ha turbo. Kan sikkert få no fløyte greier som nevnt, men det blir nok jalla! -krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg