Gå til innhold

Uno Turbo kanskje til salgs :)

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Vel, jeg må kanskje kvitte meg med unoen før jeg i det heletatt egentlig har begynnt og gjøre den akkurat sånn jeg vil ha den.

Grunnen er så enkel som man får den, jeg har ingen plass og mekke på. :rolleyes:

Har fått vite idag at min onkel mest sannsynlig mister verkstedet sitt, da eieren av bygget skal ha mer betalt, noe som onkelen min ikke går med på.

Blir det ikke ordning på sakene er han ute derifra 15.november.

Da har jeg inen steder og mekke i vinter, og dermed blir hele prosjektet litt dø-født.

:eek:

Bilen er et glimrende utgangspunkt for og få mye hester ut av, den er ikke tunet OVERHODE enda, og er 100% orginal.

Bilen rullet nettopp 200.000, og jeg stod på pletten og tok oljeskift på 200.034 km. Sånn at jeg fikk en fin intervall :)

Turbo ligger her og regner med at jeg og noen kamerater skal slenge den inn Lørdag eller Søndag som kommer.

Girkassa er ikke veldig presis, men det går greit og kjøre med, trodde først at clutchen var gåen, men virker som om det bare er clutch vaieren som er dårlig.

En annen ting er at startern har tatt kvelden, grunn = ukjent, håper og få ordnet en fra delemotoren til Dr_Bass her på forumet, målet mitt var og få en så fet uno som han, men virker for øyeblikket litt håpløst :(

Er heller ikke TEGN til rust på denne, den er tectyl behandlet i fjor vinter, og jeg har gått over bilen med litt antirust spray på de aller mest utsatte stedene for og være sikker. Onkelen min som skrur endel på italienske biler var veldig overrasket over dette, siden Uno visstnok ruster fortere enn du rekker og si "Turbolagg" :)

Så karosseri messig er bilen bra.

Interiøret er i god stand, utenom en liten flenge på passasjer sete på inngangs siden, som er et typisk slite sted på alle seter, førersetet er byttet.

Prisantydning? Gi bud :)

Følger med 4 stk slitte sommerdekk og 4 stk gode vinterdekk med pigg, alle i 13" dim.

bilder kan sees på: Home.no/rewrite

Og ingen skambud takk :) Da beholder jeg den heller selv!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Men for faen da mann, kan ikke selge godbilen. Kan evt låne deg garasje jeg;)

Hjelper du meg og klemme inn girkasse og clutch også da? :P Hehe.. jeg vil virkelig beholde bilen, men da må jeg vite at jeg har mulighet til og fullføre den også :)

Akkurat nå må jeg få fikset det elektriske, er skikkelig jalla for øyeblikket, håper bare på at det er en bagatell eller 2 :)

Og til du som er intressert:

Står i Bærum

Ingen modifikasjon på motor, overhode.

HK orginalt er 105hk, men man kan lett oppnå 150 hk uten problem, og 150 hk MER enn nok på en så liten og lett bil. Glir greit ifra en BMW 325 E30.

Pris? Neh, der jeg sliter litt.. selger den ikke uansett før jeg har fått i ny turbo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

hester orig er 112hk.. ikke 105.

og jeg vet hvorfor du vil selge den..... Du har fortsatt sperra på...

Lader bilen din mere enn 0.5bar?

Det er ikke mer enn 105 hk orginalt i uno turbo, frem til 1988 eller noe ... da den fikk 1.4L og 118 hk..

Lader ingenting for øyeblikket, blir 0.7 - 0.8 over helga.

Og hvilken sperre? Turtallsperra? Er ingen på 83-87 mod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

kutter på tennigen om du går over 0,8!

Tar 2 sek og fikse da, er visstnok bare en sensor man trenger og nappe av, vet hvor denne er, og da skal man klare lade så mye man vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest PM?

jeg vet ikke hva du ga for den. men det kan vi jo diskutere på søndag eller no?

du kan jo legge meg til på msn en hvis du vil prate der.

ealoken@hotmial.com

Jeg er meget intresert i bilen din :)

Lover å ta godt vare på den :D

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ¨mente ealoken@hotmail.com

er ikke så lett å skrive uten lys selv met touchen inne. hehe..

men du kan jo ringe eller sende mail ang når jeg kan se på bilen din.. Si hva du skal ha så er det mulig den er solgt ;)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider