Gå til innhold

Valg av rockford monoblokk

Ranger emnet

ErikJ

Anbefalte innlegg

Mellom 25-30L er bra på Dy9412 elementet..

Jeg foret de med en RF 1051s engang, og det var først da de begynte å rokke.. Den gir vel nesten 1200w brokoblet 4 ohm...

500w er altfor lite, selv om det er oppgitt nominell effekt..

Har faktisk aldri hatt en kunde som har greidd å brent spolen på disse..

Pump på med effekt gutter...! ;)

Jo mer, jo bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

500w er altfor lite, selv om det er oppgitt nominell effekt..

Pump på med effekt gutter...! ;)

Jo mer, jo bedre...

Om en forsterker på 500W ikke klarer i lage liv i en slik bass, sier det svært mye om kvaliteten på den forsterkeren.

Huff Lars Ove ikke begynn du også med effektjaget:D ;)

Mye bedre med en liten å stram en, enn en stor å slapp:D ;)

(.........................ja ja forsterker da vet dere)

Mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Om en forsterker på 500W ikke klarer i lage liv i en slik bass, sier det svært mye om kvaliteten på den forsterkeren.

Huff Lars Ove ikke begynn du også med effektjaget:D ;)

Mye bedre med en liten å stram en, enn en stor å slapp:D ;)

(.........................ja ja forsterker da vet dere)

Mvh

Glenn

Det var på en måte dette jeg siktet til, at bassen burde vært bedre med 500w enn dette.. Den er altfor tungdreven...

Men jo mere effekt du har, jo bedre kontroll har du.. Sånn er det.

Det kan du ikke nekte på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Det var på en måte dette jeg siktet til, at bassen burde vært bedre med 500w enn dette.. Den er altfor tungdreven...

Men jo mere effekt du har, jo bedre kontroll har du.. Sånn er det.

Det kan du ikke nekte på... ;)

Det er selvfølgelig en mulighet at bassen er noe tungdrevet, men uansett skulle 500W holde.

Jeg kan nekte for det jo:D :D

Grunnen er enkel, det er ikke nødvendigvis effekten som bestemmer kontrollen på elementet. Det er forsterkerens konstruksjon. Dette innebærer også forsterkerens strømkapasitet.

Det er viktigere med god strømkapasitet enn effekt til musikkbruk. Til SPL bruk er saken en helt annen.

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Det er selvfølgelig en mulighet at bassen er noe tungdrevet, men uansett skulle 500W holde.

Jeg kan nekte for det jo:D :D

Grunnen er enkel, det er ikke nødvendigvis effekten som bestemmer kontrollen på elementet. Det er forsterkerens konstruksjon. Dette innebærer også forsterkerens strømkapasitet.

Det er viktigere med god strømkapasitet enn effekt til musikkbruk. Til SPL bruk er saken en helt annen.

Mener du å si at versting monoblokkene til rockford er dårlig konstruerte, og ikke har effekt???

Di tar da vell rundt 200 amp da, så tror kontrollen på en rockford skal være rimelig i toppen av det som selges her i landet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrDanger

Mener du å si at versting monoblokkene til rockford er dårlig konstruerte, og ikke har effekt???

Di tar da vell rundt 200 amp da, så tror kontrollen på en rockford skal være rimelig i toppen av det som selges her i landet da.

Min kommentar var ikke rettet mot et spesielt merke.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider