Gå til innhold

irriterende lyd fra forstilling

Ranger emnet


rakett

Anbefalte innlegg

Hei

 

som topic sier, så har jeg en utrolig irriterende lyd fra forstillingen på min 87 omega..

klarer liksom ikke helt å identifisere lyden, siden den varierer i styrke, intensitet, type og ikke minst side...

av og til når jeg kjører, så hører det ut som bremsene henger litt på, samme lyden som man får når man bremser når det er fuktig ute. høyfrekvent hvining.

og av og til høres det ut som jeg fløyter, høy intens ulelyd som forsvinner når jeg bremser, kommer tilbake når jeg slipper bremsene og varierer når jeg svinger på rattet. er vanskelig å forklare hvordan den høres ut...har skifta alt av bremser foran på den, klosser, calipere, skiver, både en og to ganger...har brukt mange penger på bremser på den..

har rykket og slitt og ristet på hjulene for å sjekke om det er slark i lagrene, men de er tighte som bare det.

har tenkt tanken at det kan ha en liten ting med å gjøre at endeleddene ikke er 100%...kanskje 80% ellerno..så de slarker akkurat nok til at hjulet "svinger" så bremsene tar nok i til å lage lyd...men vet ikke helt...noen ideer? begynner snart å bli desperat jeg.....har vurdert å selge den og kjøpe meg en annen bil, mest på grunn av det :(

 

EDIT: burde kanskje vært postet i teknikk, men opelforumet var det første jeg tenkte på...sorry

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt at det er calippera dine, helt til jeg leste at du hadde byttet dem... :rolleyes: Kan liksom ikke forestille meg noe annet enn at de er løse, eller at shlidene ikke fungerer...

 

Det skal jo ikke være noe annet i forstillinga som lager slike lyder, merkelig lyd fra ett hjullager isåfall...

 

Like greit og poste sånnt i Opel forumet, da blir det sett ;)

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tenker etter, så har jeg ikke sjekka om klossene er løse da.....har liksom ikke tenkt på det den veien...

mihkku har sikkert hørt meg hylende rundt i alta.. :P

 

skal sjekke det iløpet av morgendagen jeg..hva kan i såfall gjøres hvis klossene er "løse"?

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår