UltraComp Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Noen her som har peiling på hva som kan være problemet når min 16V går like godt som en 8V? jeg har testet dette noen ganger, og dette er meget skuffende!! Kan det være slitte ventiler da jeg har litt ventilbank når motoren er kald? Bør jeg overhale motor? (16v PL), har grenrør og effektanlegg.. CO? tenning osv? noe som man BØR skjekke? Takk for alle svar, har dessverre ikke SÅ mye peiling på bil, da jeg nettopp har gått over fra lettsykkel ;) Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Dette kan være så mangt. Ryker bilen noe serlig ? bruker den olje ? Få et verksted til å sjekke co - kan få en del ut fra den om hva som kan være galt.... Tenningen kan ha en del å si vet ivertfall at de reagerer meget ivrig på å justere mer forrtenning å kjøre 98 oktan bensin. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Det at bilen tikker når den er kald er de hydrauliske ventilløfterene. Kan tyde på at de er slitte og må byttes. Sjekk at tennplugger,kabler, rotor, tenningsmodul er i bra stand. Du har vel katalysator, er vel fra 89 eller nyere 16V PL? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 går en 16v noe særlig bedre enn en 8v som går som den skal da? på meg virker det som 16v'en rett og slett bare går bedre på høye turtall, mens 8v kansje drar like bra/bedre på lave turtall? er selv skuffet over forsjellen, men er det ikke bare slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 bruker minimalt med olje, har en toppdekselpakning som er dårlig, så den svetter litt.. nei ryker ikke noe.. om jeg skal byte ventilløftere er det da lurt og overhale toppen? eller holder det med og bytte ut løfterne? co kontroll kan være greit ja, tenkte på dette selv, men skulle høre om råd slik at jeg kanskje kunne gjøre noe selv.. Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 kan det være en ide og skjekke kompresjonen? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Ser du er fra Bodø ? Vis du bor her, så kan du jo dra innom Auto-Elektro å få di til å se litt... han vet litt om disse bilene der å har utstyr for justering. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 ja bor her i bodø, e brorn tel han kristoffer fra fauske... kor det bi henne det? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 ikke så langt unna biltilsyne, kjører samme vei, så vidre så ser du ett skilt det står Hellanor , rett atmed der. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg