Nissanmicra Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Kjøpte meg nylig en gammel golf, mye fordi hu som skulle selge den var så fin. Bilen er grei, men lekker vann. Vannet kommer nok inn ett sted på passasjersiden og jeg har observert at det drypper nedover siden under dashbordet, rett foran døra. I det siste har det regnet MYE og det begynner å bli ganske bløtt på passasjersiden. Døra er også våt i nerkant, men dette vet jeg skyldes tett dreneringshull og at plastikken innenfor er dårlig. Jeg har kjøpt div. idag som jeg skal bruke til å tette rundt frontruta for å se om dette hjelper, men frykter at vannet muligens kan komme fra ett annet sted; gjennom torpedovegg, hjulbrønn eller noe. Har lest at vannlekasje er ett vanlig problem i golf 1 og 2. Noen som har noen god ide om hvor jeg bør se etter lekasje eller hva jeg bør gjøre her? Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Når du åpner panseret - og titter helt opp mot front ruten, ser du et plast deksel. Dette drenerer vannet som kommer inn luft rillene bort fra inntaket til varmeapperatet. Sjekk at dette er helt - ikke skadet. Da vil vannet kunne renne inn. Sjekk også dreneringene fra dette "rommet " helt mot front ruta. At de er åpne- ikke samler vann i dette rommet. Mine var tette en gang - men da hørte jeg skvulping. Sjekk ut dette så er det sikkert flere som kan hjelpe om du ikke blir kvitt problemet. Lykke til :) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Har du takluke? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet September 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Har ikke takluke. Idag så jeg imidlertid hvor vannet kommer inn... under luftinntaket til varmeapparatet var d som en skumgummibrønn. det var samlet seg vann i denne og jeg antok derfor at det var der vannet kom inn... men så la jeg merke til ett lite hull i karosseriet.. så faktisk ut som ett lite dreneringshull selv om dette helt sikkert ikke er tilfelle siden det ville vært dumt å drenere vann INN i bilen... men vannet kommer sannsynligvis inn gjennom dett lille hullet. Hullet ligger like ved det ene festet til luftfilterboksen (varmeapparatinntaket). Hvor vannet kommer fra er jeg ikke helt sikker på men skal prøve med høytrykk idag å se. La du foresten merke til at det var din post nummer 1234 sonick? Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg