aryx Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Noen som har en formening om straffen man får for å kjøre en minibuss uten gyldig førerkort? Er det formildene om man allerede har lastebillappen og blålappen for minibuss i militæret? Hilsen en som vurderer å ta med seg en ungdomsgjeng på hyttetur... :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 ved en ulykke vil du som fører kunne få problemer med forsikringsselskapet.. tror det kalles "regress" ;) en tre-fire i rullestol gjør susen på forsikringsutbetalingen... Hvis du blir stoppet, vil jeg tippe på bot, og "alle ut" intill ny sjåfør er på plass... Hvertfall tenk på det, miste lappen er ikke det værste som kan skje i trafikken..... Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Det blir vel ikke til at jeg mister lappen, har jo "utdanningen", bare ikke det formelle... Kan jo spille dum, "jeg har jo blålappen på minibuss!" Men uansett, ser ut til at jeg blir å ta minibusslappen, har iallefall kjøpt meg teoribok. Får ta kontakt med Voksenopplæringen på Heistadmoen å høre om jeg får lånt minibussen derifra. Sparer vel 1.500,- på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Husk også at du må ha fylt 21 år for å kunne kjøre opp på minibuss og få sivilt førerkort. Å kjøre uten gyldig førerkort er surt hvis man blir stoppet av politiet, men den virkelige smellen får man hvis noe skjer.. (les: ulykke) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Jepp, har lest gjennom teoriboka, legetimen er imorgen. Så er det bare å tusle ned med søknad på trafikkstasjonen. Må få til teoriprøve og oppkjøring innen 8. oktober, men det skal gå greit. Nå er muligheten for oppkjøring 29. september, så om de er litt runde i kantene så kanskje jeg får bestilt oppkjøring før jeg har bestått teorien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg