MSpeed Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 bilen til foreldrene mine har nettopp vært inne på 90 000 service... vi har merka at det begynte å komme rust på bakdøra...de på honda skotvedt sa at det har vært en skade på bakdøre( noe som vi ikke fikk beskjed om da vi kjøpte bilen) og at den bare hadde vært fiksa og lakkert opp igjen.. han fyren som da hadde lakert døra hadde visst gjort en veldig dårlig jobb( dette sa til og med mekanikern på honda), men da vi pratet med lakkereren sa han at det ikke var noen garanti på et arbeid som var gjort for 4 år siden...(bilen er en 2000 model og døren skal visst ha vært fikset også i 2000.. det jeg da lurer på er om vi har en mulighet til å få de til å bytte hele bakdøra gratis?? takker for alle svar.. mvh MSpeed Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Giallio Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Dette vil ikke gå på garanti da garanti er en ordning som er gitt av selger. Men på et hvert kapitalprodukt har vi noe som heter reklamasjonsrett, siden dette er en bil under 5år vil man da ha full mulighet på å reklamere. Så kommer problemet litt dypere og det er at dette er en utbedret skade, dette er da redusert reklamasjonsrett. Det som er litt viktig er om utbedringen er gjort av selger/forhandler eller i en tidliger fase. Går litt også på om opplysningsplikt hos selger. Fårstår det slik at bilen er kjøpt brukt hos merkeforhandler, hvor lenge siden etc. Og hva opplyste selgeren? Siter 2004 Volvo V70R AWD 1996 Fiat barchetta turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 ja...bilen ble kjøpt hos honda skotvedt i bærum...jeg var ikke med da bilen ble kjøpt men selgeren skal ikke ha nevnt noe med en skade på bakdøren... heldigvis så ordner dette seg nå..han fyren som lakkerte bakdøra sist har sagt at han skal ta å fikse døren gratis... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg