2-low-4-you Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Orginal 240 turbo, 2.1ET, 2.5toms rør... va er å anbefalle? va taes først? pris vs effekt, håper på noen svar! Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Få deg en intercooler vis du ikke har, og skru opp trykket til 0,9. Det har du motor til. Bruk orginal 240 eller 740 intercooler. Du kan også bruke kjøler fra 940 fra biler uten aircondition. Alle disse kjølerene passer rett oppi motorrommet dit. Vil koste ca 1500 kr med rør og fester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Få deg en intercooler vis du ikke har, og skru opp trykket til 0,9. Det har du motor til. Bruk orginal 240 eller 740 intercooler. Du kan også bruke kjøler fra 940 fra biler uten aircondition. Alle disse kjølerene passer rett oppi motorrommet dit. Vil koste ca 1500 kr med rør og fester. Du vil få i underkant 200 hester vis du gjør dette. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Beklager dobbel post :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2-low-4-you Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 det går bra:) men va er det med k-jetronic? mange klager over den! Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 B21ET er ikke den beste motoren til å trimme, men kjører 0,9 i ladetrykk og bare kjører med den går helt bra. men så mye mer ladetrykk er ikke å anbefale, da er det slutt på bensinen etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2-low-4-you Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Så med andre ord, etter påmontert intercooler og trykk på 0.9 så er det ikke mere å hente? må man på med datastyring da eller? (da blir det penger!) Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Du kan alltid få hentet mer effekt, men da begynner det å koste penger. Ulempen med en B21ET motor er at det er lukket system. Motoren er laget for at den kan gi bensin og luft til ca 200 hester. Luftfilterboksen på motorne er noe spesiel du kan ikke kjøre med åpent luftfilter på motorene. Men bunndelen på motoren er god. Den har orgianlt lavkompstempler og har en kompresjon på 7:5. Men bensinsystemet er en svakhet. Den orgianle 160 toppen er heller ikke noe å skryte av. Du må og huske på at når du passerer vel 200 hester ryker girkassen din også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2-low-4-you Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 har du B21ET? Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Ja, holder på sette sammen en motor som eg skal ha i bilen min. Originally posted by 2-low-4-you har du B21ET? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2-low-4-you Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 ok, hva har du gjort med din da? va er effekten? brukt mye penger? Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Jeg har bunndelen orginal, har selvfølgelig plukket motoren helt i deler og skiftet alle pakninger. Jeg har byttet ut T3 turboen med en Mitsubichi turbo fra B230FK, den er en del mindre, men den spoler opp mye fortere og er kjappere en T3en. T3en er egentlig for stor for motoren. Eg skal kjøre med orgianal urørt 405 topp med A kam, sammen med nye turboen vil eg få en del mer dreiemoment da, orginal luftfilterboks, intercooler, og 3toms fra turboen og bak, ny turboclutch og M46 kasse. Ladetrykket vil bli mellom 0,9 og et kilo, effekt får vi se når motoren er komt i bilen, men satser på rundt 200 ærlige hester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2-low-4-you Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 viste seg å være intercooler på den, er det bare å skru opp trykket til 0.9 eller? Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.