Gå til innhold

hvorfor er spilleren ødelagt

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

jeg har en pioneer deh-p3600mp. for en liten stund siden begynte lyden å plutselig vrenge seg. nå ble den plutselig helt ødelagt. tok inn alle signaler fra bilen og sånn. hver gang jeg tar volumet fra 1 til 0 så smeller det sykt i høytalerene. dette skjer også når jeg slår spilleren av og på. har prøvd å koble andre cd spillere inn på systemet mitt og da gikk lyden vekk. kan signalutgangene vere ødelagt på spilleren. hvorfor har dette skjedd?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v240

jeg har en pioneer deh-p3600mp. for en liten stund siden begynte lyden å plutselig vrenge seg. nå ble den plutselig helt ødelagt. tok inn alle signaler fra bilen og sånn. hver gang jeg tar volumet fra 1 til 0 så smeller det sykt i høytalerene. dette skjer også når jeg slår spilleren av og på. har prøvd å koble andre cd spillere inn på systemet mitt og da gikk lyden vekk. kan signalutgangene vere ødelagt på spilleren. hvorfor har dette skjedd?

Enkelt og greit, reis eller ring til forhandleren du har kjøpt dette av og be de hjelpe til med å finne problemet..

Relativt ny spiller så det er nok noe garanti igjen der?

Men høres ut som at du kan ha brent noen jordbaner i spilleren pga dårlig jording til spilleren.. (Dvs at utgangene dine er ødelagte ja)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er levert inn for en uke siden, men vill vite hva som gjorde at den ble fucka.. vill ikke at det skal skje igjen. tror du det er jordingen til spilleren?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v240

den er levert inn for en uke siden, men vill vite hva som gjorde at den ble fucka.. vill ikke at det skal skje igjen. tror du det er jordingen til spilleren?

99,99% sikker på at det har vært potensialforskjell mellom jording på spilleren og jording på forsterkeren..

Regner med du har forsterker siden du nevner signalutgangene..

Det er veldig viktig at spilleren også jordes til gods, det følger med en skrue man skal skru i midt bak på spilleren, veldig viktig at dette gjøres...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider