TURBOKONGEN Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Skjønner ikke de som gidder betale 40k+ for noen kjipe ko4 kit. Du kan også gå for GT28RS som er litt større enn GT28R og da drar en lett 350hk . Den turboen koster 1500-2000 ekstra . Siter Life starts at 2 BAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Eg har ein Flowpreppet KKK26 til salgs, får masse hest utav den vil eg tro... (eller kanskje litt stor for deg??) Siter BMW E21 cab 330i TIC (modified edition..) BMW E34 540i Touring vare BMW E30 320i cab (for salg..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TURBOKONGEN Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Jeg har 3 kkk26 liggende . Det er bra turboer som har stått på eldre Audi femmere, 944 turbo, 911 3.3 turbo , men blir nok altfor stor for en 1.8 liters motor . Sikkert nesten ikke trykk før 4000-5000rpm . De har heller ikke wastegate . Siter Life starts at 2 BAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by TURBOKONGEN Jeg har 3 kkk26 liggende . Det er bra turboer som har stått på eldre Audi femmere, 944 turbo, 911 3.3 turbo , men blir nok altfor stor for en 1.8 liters motor . Sikkert nesten ikke trykk før 4000-5000rpm . De har heller ikke wastegate . Stemmer det ja. Eneste denne turboen er en oppgraderingsturbo til 911, med andre mods enn orginalt - for å unngå den ketchupeffekten som 911en hadde... Siter BMW E21 cab 330i TIC (modified edition..) BMW E34 540i Touring vare BMW E30 320i cab (for salg..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TURBOKONGEN Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Jeg hadde en trimma 911 turbo med 420hk . På den bytta jeg til skikkelig grenrør og en KKK27Sport . Det hjalp vanvittig på responsen og fikk opp trykket mye tidligere enn med den originale KKK26 turboen . Siter Life starts at 2 BAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Jøss... Siter BMW E21 cab 330i TIC (modified edition..) BMW E34 540i Touring vare BMW E30 320i cab (for salg..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet September 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Jaha ? ..Aner ikke hva som passer og ikke passer jeg... men er bare ute etter en turbo som passer rett på;) og eneste jeg har hørt, er at den kkk k04 turbo'n er bare å skru på, å starte bilen å kjøre videre..håper dette stemmer ;) Men bare kom med tips! Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Originally posted by karlove Jaha ? ..Aner ikke hva som passer og ikke passer jeg... men er bare ute etter en turbo som passer rett på;) og eneste jeg har hørt, er at den kkk k04 turbo'n er bare å skru på, å starte bilen å kjøre videre..håper dette stemmer ;) Men bare kom med tips! K04'en er vel dessverre eneste du bare kan klaske rett på og kjøre avgårde med sånn direkte (men chipoppgradering BØR gjøres). E05 skal være å klaske på, men tror den er for stor til å kunne klaskes på og bare kjøre uten rette map'et.. K04 kan dette gjøres med, men du får ikke utnyttet den fullt ut før du har korrekt chip. K26, K27, T25, T3, T28, TD04, TD05, TD06 krever at du modifiserer grenrør med adapter, nye oljerør, nye vannrør, modifiserte intercooler-rør etc (Litt forskjellig hva som må gjøres fra type til type, men sånn røfflig trenger de fleste grenrørs-adapter, noen kan bruke oljerøra og vannrøra, andre ikke, men ingen av dem er bolt-on) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TURBOKONGEN Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Kun ko4 som passer rett på ja . Det som er leit med disse motorene er at orig. grenrøret er så dårlig . Det begynner å bli veldig restriktivt ved uttak på 240+hk , og det begynner å bli veldig varmt pga. baktrykk . Disse sprekker også veldig lett spesielt når en skrur opp trykket. Det er jo ikke akkurat vesentlig økning opp til 240hk fra ca 210-220hk en får med orig. turbo . Dermed er det ofte bedre å spare litt ekstra og gå for et skikkelig oppsett . Mappe chip må enjo gjøre uansett hva en velger og da slipper en å betale for dette to ganger også. En annen ting jeg kan nevne er gass spjellet på disse er veldig restritivt og kan bedres mye med porting . Jeg gjorde dette på en kompis sin A4 1.8t Q og det ble en helt annen mer agressiv gass respons på den med spjellet åpnet opp. Du føles rett og slett mer ut som en turbomotor . Siter Life starts at 2 BAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet September 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Ok! Dere vet hva dere prater om ser jeg!;) finfint! ...Men dette er første gang jeg skrur på bilen min sann motormessig da....Men grenrør, hva ligger dem i pris ? Er det mulig å lage sant selv ? .. Og hvor mange tommer bør det ver ? ..Har jo eget Mekanisk Verksted å har alt som trengst da..... Men når det kommer til dysene, hvor ligger dem egentlig? Mye styr å skifte ? hehe..( kan ikke noe med sant) .. Men det jeg må gjør er vell å sende hele hjerna på bilen til FMS hvor jeg kjøpte den, så bare legger dem inn ny programvare der...Men det beste er vell å fått bilen ned dit å testa den skikkelig å få prøvd den i benk å sant!? Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Originally posted by karlove Ok! Dere vet hva dere prater om ser jeg!;) finfint! ...Men dette er første gang jeg skrur på bilen min sann motormessig da....Men grenrør, hva ligger dem i pris ? Er det mulig å lage sant selv ? .. Og hvor mange tommer bør det ver ? ..Har jo eget Mekanisk Verksted å har alt som trengst da..... Men når det kommer til dysene, hvor ligger dem egentlig? Mye styr å skifte ? hehe..( kan ikke noe med sant) .. Men det jeg må gjør er vell å sende hele hjerna på bilen til FMS hvor jeg kjøpte den, så bare legger dem inn ny programvare der...Men det beste er vell å fått bilen ned dit å testa den skikkelig å få prøvd den i benk å sant!? Hvis jeg var deg så ville jeg hørt med TS om han har noen tips, eventuelt noen deler liggende.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TURBOKONGEN Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Grenrør til Garrett GT turboer ligger på ca . 5 lapper . Kan jo lage selv hvis du er god til å sveise . Tror noe rundt 38mm innvendig diameter bør være sånn omtrent størrelse på rørene ut av eksos portene . TS `en har mange på Audi forumet vært fornøyde med når det gjelder chip/mapping . Siter Life starts at 2 BAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Ja, riktig... Nå har jeg ringt til FMS og hørt litt...Etter det dem sa, så må jeg sende hjerna ned til dem og få lagt inn ny programvare. Dem sa også at jeg IKKE kunne kjøre med den orginale chipen på også. Men kunne kjøre med den chipen jeg har på nå, så lenge jeg holder lavt turtall. Kosta også 3500,- å få lagt inn ny programvare! dyrt..:D Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by karlove Kosta også 3500,- å få lagt inn ny programvare! dyrt..:D 3500kr for ny programvare er ikke dyrt.. Bare så du veit det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghihi Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Hehe ok!;) Aner ikke hva sant koster jeg da...hehe...men nok er det vertfall :) Siter Mvh Karl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.